موضوعات داغ

پورشه GT3 911 کاپ مدل ۲۰۲۱ عرضه شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در کنار خودرو خیابانی ۹۹۲ پورشه GT3 911، نسل بعدی کاپ همچنان طرفداران را هیجان‌زده نگه داشته است. به عنوان پرفروش‌ترین خودرو مسابقه‌ای در دنیا، این خودروساز آلمانی با چالش بزرگی روبرو شده، اما کاملا از پس این چالش برآمده است.

این خودرو مسابقه‌ای خاص در اختیار تیم‌ها در جام کاررا ملی که در آلمان، فرانسه، آسیا، بنلوکس، و آمریکای شمالی برگزار می‌شود، قرار خواهد گرفت. به عنوان مدلی که به طور مداوم موفقیت خود را طی این سال‌ها اثبات کرده‌ است، دیدن چنین به‌روزرسانی بزرگی در این مدل بسیار هیجان‌انگیز است.

بدیهی است که بهبودهای زیادی در این مدل صورت گرفته، اما تغییر اصلی در بخش پیشرانه رخ داده است. این مدل هنوز از همان موتور ۴ لیتری شش سیلندر مثل نسل قبلی خودش استفاده می‌کند، اما این پیشرانه قابلیت تولید توان ۵۱۰ اسب‌بخار را دارد که بیشتر از توان ۴۸۵ اسب‌بخار نسل قبلی است. قدرت بیشتر همیشه خوب است، اما این مدل حالا می‌تواند این قدرت را با استفاده از سوخت‌های ترکیبی تولید کند، که به طور قابل‌توجهی انتشار دی‌اکسید کربن را کاهش می‌دهد - البته این مدل همچنان از همان پیکربندی اگزوز استفاده می‌کند که یکی از بهترین صداهای دنیای مسابقات را تولید می‌کند.

قدرت بیشتر، چسبندگی بیشتر!

علاوه بر قدرت بیشتر، پیشرفت‌های بزرگی در بخش آیرودینامیک و چسبندگی مکانیکی صورت گرفته است. برای اولین بار در یک GT3 کاپ، این مدل روی بدنه عریض ۹۱۱ توربو ساخته شده است. با توجه به عرض ۱.۹ متری در عقب، عرض این مدل نسبت به نسل قبلی ۲۸ میلیمتر افزایش یافته است؛ این قضیه در مورد محور جلو هم صدق می‌کند که عرض آن ۱.۹۲ متر است. پیکربندی جدید اجازه استفاده از رینگ‌های ۱۲ اینچی در جلو و ۱۳ اینچی در عقب را فراهم می‌کند - یک پیکربندی معمولی برای مسابقات GT که کنترل و قابلیت رانندگی بهتر را فراهم می‌کند.

پورشه GT3 911 کاپ

یک ارتقا قابل‌توجه دیگر مربوط به فضای داخلی است که گویا در طراحی آن از GT3 R 911 الهام گرفته شده است که برادر بزرگ‌تر خودروی کاپ است. در کنار ارگونومی بهبودیافته، کابین جدید دارای یک نمایشگر رنگی بزرگ، دکمه‌های کنترل روشن، و یک فرمان جدید ساخته‌شده از فیبرکربن تقویت‌شده با پلاستیک است. واضح است که تیم طراحی قصد داشته رانندگان حین رانندگی با این مدل احساس بهتری داشته باشند.

در کنار افزایش قدرت، خودروساز آلمانی متعهد به ساخت خودروی جدیدی شده تا برای همه تیم‌ها مقرون‌به‌صرفه باشد. در ساخت این مدل، جنبه اقتصادی اهمیت زیادی دارد و به تیم‌های کوچک‌تر اجازه می‌دهد به اندازه تیم‌های بزرگ فرصت قهرمانی داشته باشند.

جان فلدمن، مدیر پروژه گفته است:

ما به لطف ظاهر جذاب، تعلیق بهبودیافته و تغییرات هوشمندانه در بخش‌های الکتریکی این مدل، در رسیدن به هدف خود موفق بوده‌ایم. با قدرت بیشتر و کابین بهبودیافته، این بهترین کاپ است که پورشه تاکنون ساخته است.

از آنجا که این خودروی جدید در سال ۲۰۲۱ در مسابقات جهانی کاپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، تحویل آن به تیم‌ها از ماه فوریه سال آینده آغاز خواهد شد. قیمت این مدل مسابقه‌ای ۲۷۲۵۰۰ دلار است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد