موضوعات داغ

ده راننده برتر فصل ۲۰۲۰ فرمول یک از نظر مدیران تیم ها

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیران فرمول یک رای خود را برای انتخاب ده راننده برتر فصل ۲۰۲۰ رقابت های فرمول یک اعلام کردند، نام راننده در صدر لیست خیلی آشنا است.

فرمول یک۲۰۲۰ فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده است. در ابتدا قرار بود فصلی با ۲۲ مسابقه داشته باشیم که به علت همه گیری ویروس کرونا تمام برنامه ریزی ها دود شد. اما فرمول یک توانست با تقویم ۱۷ مسابقه ای دوباره به پیست بازگردد.

شرط برگزاری مسابقات انجام مرتب تست ها کرونا بود که تنها موارد اندکی از این تست ها مثبت شدند. اما به هر حال برگزار کنندگان توانستند به سلامت فصل را به انتها برسانند.

فرمول یک۲۰۲۰ فصلی بود با نتایج شاید عجیب برای بعضی از تیم ها، تیم هایی که انتظارات زیادی از آنها می رفت اما نتایج نهایی چیز دیگری را نشان داد.

از تمام مدیران تیم ها خواسته شد تا راننده برتر خود را معرفی کنند تا جدول ده راننده برتر فصل شکل گیرد، از این بین تنها یک مدیر نظرش را اعلام نکرد.

چه اتفاقی رخ داده است، ماتیا بینوتو؟

رای مدیران بی نام خواهد بود و سیستم امتیاز دهی همانند مسابقه در نظر گرفته شده است. یعنی از جدول ده نفره که هر مدیر معرفی می کند نفر اول ۲۵ امتیاز و نفر دهم یک امتیاز دریافت خواهد کرد.

البته دور از انتظار نبود که راننده برتر فصل، راننده برتر این جدول نیز باشد. لوئیس همیلتون، راننده ای که مدت ها است به این جایگاه عادت کرده است.

با هدایت خودرو W11 مرسدس، لوئیس رسما سریعترین و کاملترین خودرو فرمول یک فعلی را در اختیار دارد و توانست در یک فصل رویایی با اختلاف ۱۲۴ امتیاز برتری نسبت به هم تیمی خودش به قهرمانی دست یابد. این هفتمین قهرمانی جهان لوئیس همیلتون است و اکنون او توانسته با رکورد ۷قهرمانی مایکل شوماخر برابری کند.

لوئیس در فصلی با ۱۷ مسابقه در ۱۱ مسابقه به برتری رسید تا بتواند رکورد تعداد برد در مسابقات فرمول یک را با ۹۵ برد به نام خود ثبت کند.

مکس ورشتپن توانست با پیروزی در مسابقه فرمول یک ابوظبی توان بالای خود و ردبول را به رخ مرسدس بکشد هرچند کمی دیر. مکس این مسابقه را از رده نخست آغاز کرد و تا پایان مسابقه در همین رده قرار داشت. راننده هلندی توانسته در جدول ده راننده برتر فصل به مقام دوم دست یابد تا با انگیزه بیشتری وارد فرمول یک۲۰۲۱ شود.

در این جدول ورشتپن تنها ۱۵ امتیاز از لوئیس همیلتون فاصله دارد بر خلاف جدول قهرمانی رانندگان که مکس با ۱۳۳ امتیاز کمتر در رده سوم قرار دارد.

چارلز لکلرک
نفر سوم این جدول اسمی است که شاید کمتر کسی توقع آنرا داشت. چارلز لکلرک از تیم فراری. امسال یکی از سختترین سال های حضور فراری در فرمول یک بوده است. فراری در پایان رتبه ۶ام جدول ۱۰ نفره قهرمانی سازندگان را دریافت کرده است. بدترین رده از سال ۱۹۸۰ تا کنون.

اما لکلرک تنها روزنه امید فراری در این فصل بود و بارها توانست از خودرو SF1000 عملکردی را بیرون بکشد که کمتر کسی انتظار آنرا داشت. لکلرک همچنین توانست در طول فصل موفق به کسب دو سکو شود اما رتبه ای بهتر از ۸ام را در جدول قهرمانی رانندگان کسب نکرد.

لیست ده راننده برتر که توسط امتیازات تمام مدیران فرمول یک(به غیر از بینوتو) انتخاب شده اند به شرح ذیل است:

۱ـ لوئیس همیلتون با ۱۷۱ امتیاز از تیم مرسدس

۲ـ مکس ورشتپن با ۱۵۶ امتیاز از تیم ردبول

۳ـ چارلز لکلرک با ۱۳۲ امتیاز از تیم فراری

۴ـ دنیل ریکیاردو با ۹۵ امتیاز از تیم رنو

۵ـ سرجیو پرز با ۸۲ امتیاز از تیم ریسینگ پوینت

۶ـ جورج راسل با ۷۵ امتیاز از تیم ویلیامز

۷ـ لندو نوریس با ۴۵ امتیاز از تیم مکلارن

۸ـ کارلوس ساینر با ۳۷ امتیاز از تیم مکلارن

۹ـ والتری بوتاس با ۲۷ امتیاز از تیم مرسدس

۱۰ـ پیر گسلی با ۲۷ امتیاز از تیم آلفا تائوری

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد