موضوعات داغ

برنده چالش تحرک نامحدود تویوتا مشخص شد، ویلچری هوشمند برای معلولان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدتی پیش بنیاد تحرک تویوتا با راه اندازی یک چالش، فراخوانی را برای تولید صندلی‌های چرخدار هوشمند اعلام کرد که زندگی را برای معلولان آسان‌تر می‌کند. این چالش تحرک نامحدود نام گرفته بود و جایزه آن نیز یک میلیون دلار اعلام شده است.

برنده چالش تحرک نامحدود تویوتا روز گذشته به صورت مجازی مشخص شد و صندلی چرخ‌دار فونیکس از بریتانیا، یک میلیون دلار جایزه را به خود اختصاص داد. سه فینالیست دیگر مرحله نهایی نیز از ایالات متحده، ژاپن و ایتالیا در این رقابت حضور داشتند.

چالش بنیاد تحرک تویوتا بخشی از تعهد تویوتا به برنامه توسعه پایدار سازمان ملل است و اهداف این برنامه جهانی را پیگیری می‌کند. هدف شماره 19 برنامه توسعه پایدار سازمان ملل، کاهش نابرابری‌های جسمی و ایجاد فرصت تحرک برای همگان است.

صندلی هوشمند فیبرکربنی Phoenix Instinct از انگلستان برنده این دور از رقابت‌های بنیاد تحرک تویوتا بود که با بهره‌گیری از تسهیلات گسترده تویوتا، می‌تواند فرصت تحرک نامحدود را برای بسیاری از معلولین فراهم سازد. بنیاد تحرک تویوتا از سال 2017 تاکنون اقدام به برگزاری‌ چالش‌های تحرک یک میلیون دلاری کرده است که هدف تمامی آن‌ها فراهم ساختن امکان جابجایی راحت‌تر برای معلولان بوده است.

بنیاد تحرک تویوتا از مبتکرین و مخترعین در سراسر جهان می‌خواهد تا طرح‌های نوآورانه‌ای برای استقلال حرکتی بیشتر معلولین ارائه دهند و در فرآیند تدوین این طرح‌ها، از جدیدترین تکنولوژی‌ها بهره بگیرند. در چهارمین دوره از چالش بنیاد تحرک تویوتا، بیش از هشتاد تیم از 28 کشور جهان حضور داشتند.

صندلی هوشمند فونیکس که برنده چالش بنیاد تحرک تویوتا در سال 2020 بود، از سیستم‌های هوشمندی برای تنظیم مرکز ثقل خود استفاده می‌کند و استفاده از قاب فیبرکربنی سبب شده تا پایداری صندلی و قابلیت مانور آن افزایش یابد. سیستم ترمز هوشمند صندلی فونیکس قادر است تا سراشیبی‌ها را تشخیص دهد و شتاب صندلی را کاهش دهد، علاوه برآن چرخ‌های جلو به شکلی طراحی شده‌اند تا فشار وارده بر دست‌های کاربر کاهش دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد