موضوعات داغ

خبر فوری: جایگزینی الکس آلبون با سرجیو پرز برای فصل ۲۰۲۱ فرمول یک

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

در طی هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر پیوستن احتمالی سرجیو پرز به تیم ردبول و تبدیل شدن الکس آلبون به راننده ذخیره، حال ردبول این خبر را به صورت رسمی تایید کرده است و اکنون سرجیو پرز هم تیمی مکس ورشتپن در فصل ۲۰۲۱ خواهد بود.

پس از اینکه تیم ریسینگ پوینت تصمیم گرفت تا در دوران آینده و تبدیل شدن به استون مارتین سباستین فتل را جایگزین پرز کند، پرز تبدیل به راننده با استعداد بی صندلی شد.

اما پرز امید خود را از دست نداد و هر روز در مسابقات پیشرفت کرد و خود را به عنوان محتمل ترین جایگزین آلبون مطرح کرد. آلبون عملکرد ضعیفی در ردبول داشت و قرار بود در پایان فصل تکلیف او مشخص شود.

پس از پایان فصل در ابوظبی، مدیران تیم، کریستین هورنر و هلموت مارکو برای تصمیم گیری نهایی به انگلستان رفتند.

در نهایت امروز ردبول تصمیم نهایی خود را برای انتخاب پرز به عنوان جایگزین آلبون تایید کرد. این حرکت از تیمی که همیشه نگاه ویژه ای به رانندگان جوانی که در آکادمی رانندگی خود پرورش داده دارد بسیار جالب توجه بود. پرز فعلا یک قرارداد یک ساله با ردبول بسته است.

پرز آماده شده بود تا یک فصل را بیرون از فرمول یک سر کند و در سال ۲۰۲۲ به مسابقات بازگردد اما قرارداد ردبول پاداش تلاش های فراوان او بود تا فصل درخشان سرجیو، درخشان تر شود.

بر اساس گفته های هورنر، آلبون در ابوظبی بهترین هفته خود را سپری کرده بود اما این موفقیت برای ماندن در ردبول کافی نبوده است. همچنین به دلیل نبود صندلی خالی در تیم خواهر ردبول، آلفاتائوری، آلبون شانس بازکشتن به تیم سابق خود را نیز نداشت.

به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا آلبون فعلا صندلی در اختیار نداشته باشد و به عنوان راننده ذخیره تیم را همراهی کند به امید فصل ۲۰۲۲.

با مشخص شدن تکلیف سرجیو پرز، تنها راننده ای که هنوز قراردادی برای فصل آینده ندارد، قهرمانی ۷دوره رقابت های فرمول یک، لوئیس همیلتون است.

البته که هر ثانیه باید منتظر شنیدن خبر قرار داد جدید همیلتون باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد