موضوعات داغ

خودروی جدید کیمی رایکونن برای استفاده خانوداگی، تب شاسی بلند سواری

عکس مطلب اول

آلفارومئو استلویو چهارسیلندر، خودرو خانوادگی تازه کیمی رایکونن

کیمی رایکونن این روزها پیرترین یا به عبارتی با تجربه ترین راننده حاضر در مسابقات فرمول یک محسوب می شود و سال گذشته پس از جدایی از تیم فراری، به تیم آلفارومئو سائوبر پیوست که دست بر قضا از پیشرانه های ساخت فراری برای خودروهای خود استفاده می کند، اما کیمی که به خونسردی و رانندگی منطقی خود معروف است برای زندگی شخصی، علاقه عجیبی به خودروهای خانوادگی نسبتا سریع دارد و بعد از فروش آئودی RS6 استیشن خود، به قیمت باورنکردنی 228 هزار یورو، حالا به فکر انتخاب یک خودرو خانوادگی جدید از سری محصولات آلفارومئو افتاده است.

کیمی رایکونن

شاید عجیب باشد اما ظاهرا تب شاسی بلند سواری، آنچنان فراگیر شده که حتی رانندگان فرمول یک هم از آن گریزی ندارند و برهمین اساس، نیز شاهد حذف شدن مدل جذاب جولیا و انتخاب کراس اوور استلویو مجهز به پکیج اسپرت ولوسه، هستیم که از موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 280 اسب بخار قدرت و سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ بهره می برد که در هر ثانیه 150 بار اطلاعات را ارزیابی کرده و توان فرستادن 50 درصد گشتاور موتور را به چرخ های جلو دارد.

عجب آنکه کیمی رایکونن شخصا تصمیم گرفته تا به جای موتور V6 توسعه داده شده توسط فراری، موتور کوچکتر چهارسیلندر را انتخاب کند، چرا که به گفته این قهرمان سال 2007، برای رانندگی روزمره خانوادگی استلویو می تواند با این موتور ترکیبی از لذت رانندگی و امنیت را ارائه کند.

البته ظاهرا یکی از معیار های انتخاب این راننده فنلاندی، گذر از مسیرهای یخ زده منطقه محل زندگی خودش بوده و بر همین اساس نیز آلفا مذکور به تایرهای زمستانی مجهز شده است.

مجموعه ای از سیستم های کمک رانندگی از جمله کنترل حرکت در ترافیک، کنترل رانندگی بین خطوط و حفظ فاصله طولی در اتوبان (کروز کنترل فعال) نیز در استلویو مخصوص کیمی رایکونن که مجهز به پکیج ولوسه است وجود دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد