موضوعات داغ

رانا با سقف شیشه ای و گیربکس 6 سرعته توسط ایران خودرو عرضه خواهد شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو روز گذشته اعلام کرد که در راستای ارتقا محصولات جدید 2 مسیر را در پیش گرفته ایم که یکی از آنان بحث طراحی و تولید محصولات جدید بود و مسیر دیگر به ارتقا محصولات فعلی مربوط می شود که در این خصوص توانستیم قدم های خوبی برداریم و رضایت مشتریان را جلب کنیم.

در مثالی می توان به خودروی رانا اشاره کرد که اخیرا ارتقا پیدا کرد و توانست رضایت مشتریان را به خود جلب کند. اکنون توانستیم خودروی رانا را با سقف شیشه ای و همچنین گیربکس 6 سرعته طراحی کنیم و تغییراتی را در بخش فنی و سیستم مولد قدرت آن ایجاد کرده و موفق به طراحی پیشرانه TU5 پلاس شویم که می تواند خروجی قدرت و گشتاور بیشتری داشته باشد.

از طرفی دیگر مجهز شدن این پیشرانه به یک جعبه دنده 6 سرعته علاوه بر رضایت مندی بیشتر مشتریان هنگام رانندگی، می تواند در کاهش مصرف سوخت هم تاثیرگذار باشد و طبق محاسبات انجام شده، می تواند حدود 2.5 درصد میزان مصرف سوخت اتومبیل را کاهش دهد.

به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرانجیب، مدیرعامل ایران خودرو در ادامه توضیح داد که طراحی و تولید جعبه دنده 6 سرعته را از سال گذشته آغاز کرده ایم و هدف اول این بود که بتوان این گیربکس 6 سرعته را به صورت دستی تولید کرده و بر روی محصولات این شرکت مورد استفاده قرار داد که خط تولید آن طی چند روز آینده توسط وزیر صمت به بهره برداری خواهد رسید.

موضوع بعدی طراحی گیربکس نیمه اتوماتیک است که یک نمونه آن در بهمن ماه امسال رونمایی خواهد شد و از سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید و در مرحله اول استفاده از گیربکس 6 سرعته را بر روی دو خودروی رانا و دنا برنامه ریزی کرده ایم که در بهمن ماه امسال، خودروی دنا با گیربکس 6 سرعته وارد بازار می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد