موضوعات داغ

پایان تویوتا لندکروزر سری 200 در آمریکا، بالاخره حضرت بازنشسته می شود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تولید تویوتا لندکروزر سری 200 از سال 2007 میلادی آغاز شد و این خودرو تا به امروز با اندکی تغییرات ظاهری همچنان در حال عرضه است. به نظر می‌رسد تویوتا هیچ جایگزینی را برای این خودرو در نظر گرفته و پس از حدود 13 سال، عرضه تویوتا لندکروزر سری 200 به بازار ایالات متحده در سال 2021 متوقف خواهد شد.

تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تویوتا لندکروزر یک افسانه شصت ساله در تاریخ صنعت خودرو است و با وجود توقف تولید، به تولید محصولات قدرتمند آفرودی به افتخار لندکروزر ادامه خواهد داد. این خبر توسط خبرگزاری Road & Track منتشر شده است.

در خبری دیگر خبرگزاری کار اند درایور اعلام کرد گرچه تولید و عرضه تویوتا لندکروزر در بازار ایالات متحده به اتمام می‌رسد اما نسخه‌ای جدید و بروز از این خودرو در برخی بازارها عرضه خواهد شد. تویوتا لندکروزر سری 200 بخش کوچکی از بازار خودروهای شاسی بلند ایالات متحده را در اختیار دارد و برای تویوتا به صرفه نیست تا نسل جدید لندکروزر را به بازار آمریکا عرضه کند.

لندکروزر

تویوتا برای جلب توجه بیشتر به لندکروزر سری 200، بسته الحاقی GR را برای این خودرو در نظر گرفته که از سمت مشتریان با استقبال قابل توجهی روبرو شده است. انتظار می‌رود نسل آتی تویوتا لندکروزر از پیشرانه هشت سیلندر خورجینی با توربوشارژر دوقلو استفاده کند که حداکثر 268 اسب‌بخار قدرت ارائه خواهد داد. این پیشرانه توسط لکسوس توسعه یافته است. با توجه به اتمام سال 2020 و ورود به سال 2021، باید منتظر اقدامات تویوتا برای معرفی یا توقف تولید لندکروزر افسانه‌ای بمانیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد