موضوعات داغ

لادا نیوا تراول ۲۰۲۱ ، یک آفرودر عالی و ارزان‌قیمت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

این آفرود کوچک که ابتدا در سال ۱۹۹۸ با نام VAZ-2123 معرفی شد، در سال ۲۰۰۳ به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک بین جنرال موتورز و آوتوواز به عنوان شورلت نیوا بازنشانی شد. شرکت جنرال موتورز چند ماه پیش از این اتحاد خارج شد، و با فروش ۵۰ درصد سهام خود به شرکت خودروسازی روسی موافقت کرد. این شاسی بلند کوچک برای سال ۲۰۲۱ برگشته، و حالا با نشان لادا، و با نام نیوا تراول و کمی تغییرات ظاهری عرضه خواهد شد.

تولید لادا نیوا تراول در اوایل هفته جاری در روسیه آغاز شد، جایی که نسخه قدرتمندتر این آفرود اولین بار وارد خط مونتاژ شده بود. این مدل به تایرهای آفرود و سیستم رانندگی تمام چرخ محرک مجهز شده است.

طراحی نمای جلو شبیه تویوتا راو ۴ است و حالا دارای چراغ‌های جلوی مدرن و یک کاپوت دوباره طراحی شده‌ است. جلوپنجره خیلی بزرگ‌تر از نسل قبلی است و قوس‌های چرخ در مقایسه با نیوای قبلی با نشان شورلت، مربعی‌تر هستند. در پشت، چراغ‌های خطر تمام LED هستند و لادا همچنین تغییراتی در سپر ایجاد کرده است.

لادا نیوا تراول

هنوز تصاویری از فضای داخلی این مدل منتشر نشده است، اما گویا کابین نسل جدید تغییری نکرده است. این قضیه در مورد پیشرانه هم صدق می‌کند، یک موتور بنزینی ۱.۷ لیتری با توان ۸۰ اسب بخار و گشتاور ۱۲۷ نیوتن متر که قدرتش توسط یک جعبه‌دنده پنج سرعته دستی به هردو محور منتقل می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت لادا نیوا ۱۹ ثانیه و سرعت نهایی آن ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

شایان‌ذکر است که نیوا از ماه جولای تاکنون و پس از تصمیم شرکت جنرال موتورز برای پایان دادن به این سرمایه‌گذاری مشترک، دوباره از نشان لادا در این مدل‌ها استفاده کرده است. حالا پس از چند ماه، نسخه فیس‌لیفت این مدل عرضه شده است. هنوز جزئیاتی درباره قیمت این مدل فاش نشده است، اما قیمت مدل قبلی از ۹،۶۰۰ دلار شروع می‌شد و قیمت نسخه پرچمدار ۱۱،۵۰۰ دلار بود.

لادا نیوا ۲۰۲۱ را نباید با مدل آفرود کلاسیکی که قبلا از این نام استفاده می‌کرد و از زمان عرضه در سال ۱۹۷۷ تاکنون تغییرات زیادی نکرده است اشتباه گرفت. در سال ۲۰۱۸ مدل جدید نیوا در نمایشگاه خودرو مسکو رونمایی شد، جایی که آوتوواز از خودرو مفهومی 44x ویژن رونمایی کرد، اما هنوز مدل تولیدی آن ساخته نشده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/5
صفر تا صد نوزده ثانیه؟؟؟!!! دوچرخه هم ازش جلو میزنه که..
1399/10/6
این ماشین واسه جلو زدن از چیزی ساخته نشده. واسه آفروده عزیزم. واسه اینکه تپه و ماهور رو خوب بره. اونم نه با سرعت، بلکه با لذت و راحتی. ارادتمندم