موضوعات داغ

اولین بی ‌ام ‌و دیفرانسیل جلو در آمریکا، عرضع بی ‌ام ‌و 228i گرن کوپه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بی ‌ام ‌و با اضافه کردن یک نسخه دیفرانسیل جلو، خط تولید سری ۲ گرن کوپه را در ایالات ‌متحده گسترش داده ‌است. این اولین سدان دیفرانسیل جلوی بی ‌ام ‌و است که در آمریکا عرضه می‌شود.

228i اس‌درایو گرن کوپه نسخه پایین‌رده جدید این مدل است. این مدل با قیمت آغازین ۳۶ هزار دلار، ۲ هزار دلار ارزان‌تر از 228i ایکس‌درایو گرن کوپه است.

همانند همتایان تمام چرخ محرک خودش، این مدل از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با توان ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر بهره می‌برد. این موتور به یک جعبه‌ دنده هشت سرعته خودکار متصل است، اما چون حالا قدرت را فقط به محور جلو منتقل می‌کند، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن به جای ۶ ثانیه به ۶.۳ ثانیه رسیده است.

مصرف سوخت این مدل نسبت به مدل قبلی ۱ مایل بر گالن بهتر شده و از ۲۷ مایل بر گالن به ۲۸ مایل بر گالن رسیده است.

توضیحات عکس

مدل بالارده بی ام و سری ۲ گرن کوپه M235i ایکس‌درایو است که قیمتش از ۴۵،۵۰۰ دلار شروع می‌شود. این مدل هم از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که توان ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند و در کنار یک جعبه‌ دنده هشت سرعته خودکار و سیستم تمام چرخ محرک ایکس‌درایو قرار گرفته است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۴.۶ ثانیه است و سرعت نهایی آن به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مقرون به صرفه‌ترین بی ‌ام ‌و در آمریکا مدل X1 sDrive28i است. قیمت آن ۳۰۰ دلار کمتر از sDrive28i گرن کوپه است، و از ۳۵،۴۰۰ دلار شروع می‌شود و مانند 228i گرن کوپه از همان موتور ۲ لیتری با توان ۲۲۸ اسب بخار بهره می‌برد، که در کنار یک جعبه ‌دنده هشت سرعته خودکار قرار گرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد