موضوعات داغ

ال جی قصد دارد یک خودروی برقی تولید کند، سرمایه گذاری عظیم در صنعت خودرو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مگنا اینترنشنال و ال ‌جی الکترونیکس یک سرمایه‌گذاری مشترک برای ساخت قطعات خودروهای الکتریکی ایجاد کرده‌اند.

این سرمایه‌گذاری مشترک که فعلا با عنوان ال‌ جی مگنا ای-پاورترین شناخته می‌شود، در ماه ژوئیه سال آینده تشکیل خواهد شد و ۵۱ درصد آن در اختیار ال‌جی و ۴۹ درصد آن متعلق به مگنا خواهد بود. این شرکت موتورهای الکتریکی، مبدل‌ها و شارژرهای داخلی را تولید خواهد کرد و قصد دارد آن‌ها را درون یک واحد به نام سیستم ای-اکسل عرضه کند.

طبق گفته این شرکت‌ها، این سرمایه‌گذاری مشترک از توانایی مگنا در تولید پیشرانه‌های الکتریکی و شبکه تامین جهانی آن در کنار مهارت ال ‌جی در توسعه قطعات برای موتورها و مبدل‌های الکتریکی استفاده خواهد کرد. رویترز بر این باور است که سرمایه‌گذاری مشترک در اینچئون کره‌جنوبی برپا خواهد شد، اما افرادی از آمریکا و چین نیز در آن استخدام خواهند شد.

این سرمایه‌گذاری مشترک دارای بیش از ۱۰۰۰ کارمند در کارخانه‌های ال‌ جی در این سه کشور خواهد بود. تنها چیزی که برای نهایی کردن این سرمایه‌گذاری مشترک نیاز است، تأیید سهام‌داران شرکت ال‌ جی است.

سوامی کاتاگیری رئیس مگنا در بیانیه‌ای گفته است:

این شراکت به طور کامل با استراتژی ما برای پیشگامی در الکتریکی‌سازی و حمایت از خودروسازان با یک خط تولید متنوع و در سطح جهانی همخوانی دارد. با ترکیب نقاط قوت این دو شرکت، ما انتظار داریم که بهره‌وری و سرعت سرمایه‌گذاری را افزایش دهیم، در حالی که به سرمایه‌گذاری روی سرعت بخشیدن به بازار پیشرانه‌های برقی ادامه می‌دهیم.

دکتر کیم جین یونگ رئیس بخش قطعات الکترونیکی شرکت ال ‌جی افزود:

تولیدکنندگان باید برای حفظ جایگاه رهبری خود در الکتریکی‌سازی صنعت خودرو دست به هر کاری بزنند، و از طریق این قرارداد، ال‌ جی وارد فاز جدیدی از کسب‌وکار قطعات خودرو شده که فرصت خوبی برای رشد شرکت در این زمینه است. ما معتقدیم که ترکیب قدرت‌ها و تجربیات ما و سابقه گسترده مگنا باعث می‌شود بازار پیشرانه‌های الکتریکی هرچه زودتر پیشرفت کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد