موضوعات داغ

درگ بی ‌ام ‌و M2 CS با مرسدس AMG A45 S را تماشا کنید + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

آیا گران‌ترین بی ‌ام ‌و سری ۲ می‌تواند یک مرسدس ‌بنز AMG هات ‌هچ را شکست دهد؟ برای این که ببینید چه کسی پادشاه جدید درگ است، تیم Car Magazine یک مسابقه درگ بین بی ‌ام ‌و M2 CS و مرسدس AMG A45 S برگزار کرده است. قبل از اعلام نتایج جذاب، ابتدا مشخصات فنی این دو رقیب را بررسی می‌کنیم.

بی ‌ام ‌و M2 CS قدتمندترین بی ‌ام ‌و سری ۲ کنونی است و بر اساس مدل عالی بی ‌ام و M2 کامپتیشن ساخته شده ‌است. این نسخه محدود، نشانگر بازگشت بی ‌ام‌ و به ریشه‌های خودش یعنی ساخت کوپه‌های کوچک و پرقدرت است. بی ‌ام ‌و M2 CS به لطف استفاده از ترمزهای کربن سرامیکی، تعلیق تطبیقی، سقف فیبر کربنی و موتور بی ‌ام ‌و M4 کامپتیشن، خودش را از M2 عادی متمایز می‌کند.

موتور قرض گرفته شده از M4 کامپتیشن به این معنی است که بی‌ ام ‌و M2 CS توان ۴۴۴ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور قدرتمند در کنار یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی عرضه می‌شود، اما مالکان می‌توانند یک جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه را هم انتخاب کنند. بی ‌ام‌ و فقط ۲۲۰۰ نسخه از M2 CS را خواهد ساخت.

جذاب‌ترین هات‌ هچ دنیا یعنی مرسدس AMG A45 S رقیب بی ‌ام ‌و M2 CS در این مسابقه است. A45 S دارای قدرتمندترین موتور ۴ سیلندر است که تاکنون در یک خودروی تولیدی استفاده شده است. این پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر خطی توان ۴۱۵ اسب ‌بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور پرقدرت در کنار یک جعبه‌دنده هشت سرعته دوکلاچه قرار گرفته که قدرت را از طریق یک سیستم تمام چرخ محرک به هر دو محور منتقل می‌کند.

در این نبرد بین خودروهای کوچک آلمانی قدرتمند کدام ‌یک برنده می‌شود؟ شاید این خودروها خیلی متفاوت باشند، اما نتایج مسابقه خیلی نزدیک هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد