موضوعات داغ

تحلیل‌گران بازار بورس آمریکا:‌ حباب سهام تسلا بیش از حد بزرگ شده است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سهام تسلا طی 12 ماه گذشته به طور شگفت انگیزی بالا رفته و به گفته یکی از تحلیلگران، دارای ارزشی بیش از حد است.

سهام این شرکت در سال 2020 بیش از 650 درصد افزایش یافته است. این افزایش با مواردی مانند سود جزئی، تقسیم سهام و همکاری تسلا با S&P 500 صورت گرفته است. از روز سه شنبه، سهام تسلا با 640 دلار معامله شد و ارزشی حدود بیش از 600 میلیارد دلار به شرکت داد که ارزشی بیش از سهام نه خودروساز بزرگ جهان دارد.

ویتالی کالسنیک، شریک و رئیس مرکز شرکت تحقیقاتی در اروپا، در مصاحبه ای با CNBC اظهار داشته است که اگرچه تسلا یک شرکت بسیار عالی به شمار می‌رود اما سهام آن از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. برای توجیه این ارزیابی ها، نیاز به بررسی فرضیاتی بسیار اساسی داریم. ارزش گذاری تسلا فعلا در منطقه حباب قرار دارد.

کالسنیک همچنین به خودروی الکتریکی بالقوه تولید شده توسط اپل اشاره کرد که طبق گزارش جدید، می‌تواند از اوایل سال 2024 راه اندازی شود. اخبار مربوط به آخرین پروژه اپل، ضمن اینکه به افزایش قیمت سهام اپل کمک کرد، باعث ایجاد دیدگاهی خوش بینانه نسبت به سهام تسلا شد. شرکت های اتومبیل سازی دیگری نیز وجود دارد که سرمایه گذاران قبل از توجه به تسلا می‌توانند آن ها را مدنظر قرار دهند.

کالسنیک افزوده است که تسلا از مزایای زیادی در بازار خودروهای الکتریکی برخوردار است و بسیاری از رقبا آن را پذیرفته اند. با گفتن این سخن، رقبای تسلا به طور قابل توجهی شروع به پرداخت هزینه های بالا برای پیشرفت خود کرده اند. آن ها برنامه هایی بسیار تهاجمی و چند میلیارد دلاری، برای ورود به بازار تنظیم کرده اند. فولکس واگن هم اکنون در حال تولید محصولات خود است. تویوتا برنامه های جدی در این رابطه دارد و اخیراً در تولید باتری با حالت جامد، پیشرفت های چشمگیری داشته که می‌تواند باعث ایجاد انقلابی جدید در صنعت خودروهای برقی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد