موضوعات داغ

سرقت خودرو در دوران شیوع کرونا افزایش داشته است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

حدود یکسال از آغاز اپیدمی کووید 19 در جهان می‌گذرد و در این مدت بشر شاهد اتفاقات مختلفی بوده است. مطابق گزارش‌ها، هر 40 ثانیه یک خودرو در ایالات متحده به سرقت می‌رود و شیوع کرونا این رویه را در شهرهای بزرگ آمریکا تشدید کرده است.

خبرگزاری ABC News گزارش می‌دهد که طی یکسال گذشته، تعداد سرقت‌های خودرو در شیکاگو دو برابر شده است. تعداد سرقت‌های اتومبیل در اوکلند نیز 38 درصد و در نیواورلئان 126 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشترین آمار رشد سرقت خودرو مربوط به شهر مینیاپولیس است، جایی که شاهد اعتراض جنبش سیاه پوستان پس از مرگ جرج فلوید بود. آمار سرقت خودرو در این شهر طی سال گذشته 537 درصد افزایش یافته است. کریس هرمان ، استاد کالج دادگستری جن جی با اشاره به گزارش‌های شفاهی اعلام می‌کند که سرقت خودرو در شهرهایی مانند میلواکی ، لوئیزویل ، نشویل و کانزاس سیتی افزایش یافته است.

به گفته کریس هرمان، شیوع بیماری کووید 19 نقش بزرگی در افزایش سرقت خودرو داشته است. او می‌گوید: علاوه بر مشکلات مالی که امروزه گریبان اکثر مردم را گرفته است، اگر در حالت عادی فردی با ماسک به خودرو شما نزدیک می‌شد شما مطمئن بودید که او قصد سرقت خودرو شما را دارد اما اکنون تمامی افراد جامعه ماسک بر صورت دارند و تشخیص اینکه سارق واقعی کدام یک از آن‌ها است دشوار خواهد بود. سارقان به خوبی این مساله را می‌دانند و از پوشش ماسک برای سرقت خودرو سو استفاده می‌کنند.

مراکز نگهداری مجرمان، کودکان و نوجوانان بزهکار را نگهداری نمی‌کنند و این مساله نیز یکی دیگر از دلایل افزایش سرقت خودرو است. فرمانده پلیس مینیاپولیس به ABC News گفت: 83 درصد از سرقت‌های خودرو انجام شده در این شهر توسط کودکان و نوجوانان 9 تا 17 ساله انجام شده‌اند و برخی از آن‌ها در 10 سرقت یا بیشتر شرکت داشته‌اند. با این حال و به دلیل نقص قانون، این افراد دستگیر نشده‌اند و همچنان مرتکب سرقت می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد