موضوعات داغ

نگرانی سازمان بازرسی از فرمول قیمت گذاری جدید خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست خبری که با حضور وزیر صمت در این وزارتخانه برگزار شد، در خصوص مصوبه وزارت صمت برای نزدیک کردن قیمت کارخانه ای خودرو به قیمت بازار عنوان داشت که ما نگران افزایش مجدد قیمت خودرو در پی تصویب این طرح هستیم.

به گزارش خودروبانک وبه نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: سازمان بازرسی کل کشور مخالف مصوبه وزارت صمت درباره نزدیک کردن قیمت کارخانه ای خودرو به قیمت خودرو در بازار است و این تصمیم وزارت صمت می تواند منجر به افزایش مجدد قیمت خودرو در بازار شود.

به عنوان مثال اگر قیمت کارخانه ای خودرو از 50 میلیون به 70 میلیون تومان افزایش یابد نمی توان توقع داشت که قیمت خودرو در بازار که 100 میلیون است هیچ افزایشی نداشته باشد و قطعا به تناسب افزایش پیدا خواهد کرد.

درویشیان در ادامه بیان داشت: نمی توان برای حل مشکل خودروسازن و تنظیم بازار قیمت کارخانه ای خودرو را به قیمت خودروی بازار نزدیک کرد. در حال حاضر مشکل اصلی خودروسازان هزینه های سربار است که از جیب مردم برای خودرو پرداخت می شود و هزینه واقعی تولید خودرو نیست.

وی در پایان تصریح کرد: باید اصلاحی در ساختار تولیدکنندگان خودرو ایجاد شود و شرکت های خودروساز از راه های مختلف مانند پالایش نیروها در هزینه های خود صرفه جویی کنند. بنابراین اینکه ما قیمت کارخانه ای خودرو را به قیمت خودروی بازار نزدیک کنیم روش مناسبی برای کمک به خودروساز نیست، چرا که ممکن است این امر به همان نسبت منجر به افزایش قیمت خودرو در بازار شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/13
يه ينده خدايي ميگفت بجز پننجشنبه و جمعه هر روز 7 ساعت اضافه كار وايميسه تو ايران خودرو و نصف اين زمانو ميگيره ميخوابه اونجا! ديگه پول خواب كاركنان رو هم دارن از ملت ميگيرن
1399/10/14
شک نکن که منجر به افزایش قیمت خودرو خواهد شد.