موضوعات داغ

مقصر اصلی آلودگی هوای تهران چه چیزی است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سال هاست که خودروهای سواری را مقصران اصلی آلودگی هوای کلانشهرها معرفی می کنند و با اجرای طرح ترافیک و محدودیت های مختلف به دنبال کاهش آن هستند، اما حقیقت زمانی مشخص شد که در محدودیت های کرونایی و با کاهش ترددهای درون شهری هم شاهد آلودگی شهر تهران به میزان قابل توجهی بودیم، تا اینکه بلاخره پیروز حناچی شهردار تهران عامل اصلی آلودگی هوای شهر تهران را مشخص کرد.

به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، عامل اصلی آلودگی شهر تهران اول از همه صنایع مختلف هستند که 40 درصد از سهم کل آلودگی شهر تهران را به خود اختصاص داده اند و پس از آن وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین دیزلی با مجموع 37 درصدی قرار می گیرند که در این بین 17 درصد آن سهم اتوبوس ها و مینی بوس ها بوده و 16 درصد دیگر آن سهم کامیون های مختلف است.

حال در چنین شرایطی و با در نظر گرفتن سهم 10 درصدی موتورسیکلت ها و سهم 3 درصدی بخش های دیگر، خودروهای سواری تنها سهم 14 درصدی از آلودگی هوای شهر تهران دارند، با این حال بیشترین محدودیت های تردد را به خود اختصاص داده اند و شاید به همین دلیل است که با اجرایی شدن طرح های مختلف، همچنان شاهد هیولای خاکستری آلایندگی ها در کلانشهرهای کشور بویژه شهر تهران هستیم.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/14
خیر.......
این مسایل آلودگی ذکر شده، با توجه به مضر بودن شان، طی سالهای پیش هم بودند
ولی مساله آلودگی الان چیزی غیر از مسایل ذکر شده است
آلودگی که حتی مثل گذشته با بارش باران هم تغییر چندانی نمیکند، بسیار فراتر از مسایل ذکر شده در این مقاله است..
1399/10/16
خود جناب وزیر زنگنه گفتن ما واسه اینکه نیروگاه ها رو سرپا نگه داریم باید از مازوت استفاده کنیم. دلیلش همینه. البته این وسایل نقلیه از رده خارج هم نقش در آلودگی هوا دارند ولی نه به اندازه مازوت. اینا همه رو هم جمع میشه، نتیجش میشه هوایی که دیگه نمیشه توش نفس کشید و احتمالا مملو از کوید-19 هم هست !
این خودروهای از رده خارج هم شده بهانه ی خوبی واسشون تا یکم هوا آلوده میشه سریع میگن خودروها همه از رده خارج اند !
البته سوال اینجاست که چرا کشورهای دیگه که انواع و اقسام نیروگاه ها رو دارند اونا آلودگی هوا ندارند! قاعدتا اونا واسه سرپا نگه داشتن نیروگاه هاشون از مازوت استفاده نمی کنند ولی شما استفاده میکنید چون ارزونه و به احتمال قریب به یقین هم تکنولوژی ای که واسه سرپا نگه داشتن نیروگاه هاتون استفاده می کنید مال اهل قلقله میرزا است که انقدر هوا آلوده شده ! بیخود تقصیر رو گردن مردم و اینو اون نندازید برید نیروگاه هاتون رو بروز کنید.