موضوعات داغ

تقاضای بالا برای فروش فورد ماستنگ شاسی بلند، آیا مدل کوپه متوقف خواهد شد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

طرفداران فورد ماستنگ می‌توانند نفس راحتی بکشند. این خودروی خاص و محبوب توانسته طی ۵۶ سال تحولات صنعت خودرو، به عنوان یک مدل اسپورت کوچک دو-درب با یک موتور در جلو که قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند جان سالم به در ببرد. در همین حین که وارد سال ۲۰۲۱ می‌شویم، ماستنگ حالا آخرین خودروی سواری فورد آمریکای شمالی در میان دریایی از وانت‌ها، شاسی بلندها و کراس‌اوورها است. و گویا این شرایط تا نسل آینده ادامه خواهد داشت.

وقتی از جیم اوونز رئیس فورد ماستنگ درباره آینده ماستنگ سوال شد، او به همه اطمینان داد که با وجود اینکه این مدل سهم بسیار کمی از فروش خودروهای فورد را در اختیار داشته، اما بازار خودروهای اسپورت ماستنگ شرایط خوبی دارد. در واقع فورد ماستنگ پرفروش‌ترین خودروی اسپورت دنیاست، اگرچه فقط نسل جدیدش وارد بازار جهانی شده‌ است و بخش عمده فروش آن در بازار آمریکا صورت گرفته است.

حالا می‌دانیم که فورد به تولید نسل بعدی ماستنگ متعهد است که احتمالا در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. البته اوونز به صورت رسمی شرایط کنونی ماستنگ یا آینده آن را تأیید نکرده است. کراس‌اوور الکتریکی چهار-درب ماستنگ ماک-ای کم‌کم در حال تحویل به مشتریان است، و شایعاتی مبنی بر این شنیده می‌شود که ممکن است در نسل بعدی شاهد یک ماستنگ تمام چرخ محرک باشیم. چنین تغییراتی ممکن است باعث نارضایتی طرفداران این مدل شود، اما از طرفی این شایعه شنیده می‌شود که شاید از یک موتور ۶.۸ لیتری V8 در ماستنگ بعدی استفاده شود.

خلاصه اینکه، تقریبا تضمین شده ‌است که نام ماستنگ فعلا ماندگار خواهد بود و حداقل یک نسخه از آن، سبک طراحی کلاسیک دو-درب با موتور جلو و دیفرانسیل عقب را حفظ خواهد کرد که به آن شهرت دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد