موضوعات داغ

درگ بین تمام نسل‌های پورشه ۹۱۱ توربو را تماشا کنید + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

از زمانی که پورشه تولید مدل ۹۱۱ توربو را در سال ۱۹۷۵ آغاز کرد، این مدل به نسخه خیلی قدرتمند ۹۱۱ تبدیل شد. از مدل ۹۳۰ تا مدل ۹۹۲ کنونی، پورشه ۹۱۱ توربو قدرت و سرعت زیاد را بدون فدا کردن قابلیت‌های کاربردی روزمره ارائه داده است.

در این ویدئو، تمام نسل‌های ۹۱۱ توربو در یک مسابقه درگ در مقابل هم قرار گرفته‌اند، پس اجازه دهید این مدل‌ها و راننده آن‌ها را بررسی کنیم.

نسل اول: ۹۳۰ توربو

مارک وبر راننده سابق فرمول ۱، رانندگی اولین ۹۱۱ توربو یعنی ۹۳۰ را برعهده دارد. این مدل از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۹ تولید شد و دارای یک موتور ۳ لیتری توربوشارژ با توان ۲۵۶ اسب بخار و گشتاور ۳۲۹ کیلوگرم است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۵.۴ ثانیه و سرعت نهایی آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

نسل دوم: ۹۶۴ توربو

رانندگی ۹۶۴ توربو برعهده درک ورنر است. این مدل از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۴ تولید شد و دارای موتور ۳.۳ لیتری توربوشارژ با توان ۳۱۶ اسب ‌بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۵ ثانیه و سرعت نهایی آن ۲۷۳ کیلومتر بر ساعت است.

نسل سوم: ۹۹۳ توربو

نیل جانی راننده سابق لمان و فرمول E رانندگی ۹۹۳ توربو را برعهده گرفته است. ۹۹۳ اولین ۹۱۱ توربو با دو توربوشارژر و آخرین مدل با خنک‌کننده هوایی بود. این مدل از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ در خط تولید باقی ماند و موتور ۳.۶ لیتری آن توان ۴۰۲ اسب‌ بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر تولید می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۴.۵ ثانیه و سرعت نهایی آن ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

نسل چهارم: ۹۹۶ توربو

سبک طراحی ۹۹۶ توربو، و اینکه اولین مدل ۹۱۱ با خنک‌کننده آبی بود، بسیاری از عاشقان پورشه را ناراحت کرد. این مدل که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ تولید شد، دارای یک موتور ۳.۶ لیتری توئین توربو شش سیلندر خطی با توان ۴۱۴ اسب بخار و گشتاور ۵۶۳ نیوتن متر بود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۴.۲ ثانیه و سرعت نهایی آن ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت است. در این آزمایش، ارل بامبر قهرمان سابق پورشه سوپرکاپ و کاررا کاپ رانندگی این مدل را برعهده دارد.

نسل پنجم: ۹۹۷ توربو

توماس پراینینگ، قهرمان سابق کاررا کاپ پشت فرمان ۹۹۷ توربو نشسته است. ۹۹۷ سبک طراحی نسل قبلی را حفظ کرد، اما چراغ‌های جلوی نسل قبلی را کنار گذاشت. ۹۹۷ توربو از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ تولید شد و دارای یک موتور ۳.۸ لیتری توئین توربوشارژ است که توان ۴۹۳ اسب‌ بخار و گشتاور ۶۵۱ نیوتن متر تولید می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۳.۴ ثانیه و سرعت نهایی آن ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت است.

نسل ششم: ۹۹۱ توربو

رانندگی ۹۹۱ توربو به مت کمپل سپرده شده است. این مدل از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ تولید شد و یک موتور ۳.۸ لیتری توئین توربوشارژ با توان ۵۳۲ اسب‌ بخار و گشتاور ۶۶۰ نیوتن متر داشت. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۳ ثانیه و سرعت نهایی آن ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت است.

نسل هفتم: ۹۹۲ توربو

در آخر، اولاف منثی اولین قهرمان جام پورشه کاررا رانندگی ۹۹۲ را برعهده گرفته است. ۹۹۲ توربو نسل کنونی ۹۱۱ می‌باشد، که دارای موتور ۳.۸ لیتری توئین توربو با توان ۵۷۲ اسب‌ بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۲.۸ ثانیه و سرعت نهایی آن ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

شما کدام نسل از ۹۱۱ توربو را دوست دارید؟

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/19
ویدئو کوش؟