موضوعات داغ

فیات کرایسلر ۲۵۰ میلیون دلار برای تولید مدل‌های جیپ در هند سرمایه‌گذاری می‌کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت فیات کرایسلر ۲۵۰ میلیون دلار در هند سرمایه‌گذاری کرده تا حضورش در این کشور را تقویت کند و چهار شاسی بلند جدید با برند جیپ را طی دو سال آینده در هند تولید کند.

این سرمایه‌گذاری منجر به تولید داخلی یک شاسی بلند اندازه متوسط با سه ردیف صندلی، و همچنین مونتاژ مدل‌های جیپ رنگلر و چروکی، و عرضه نسخه جدید کامپس خواهد شد.

فیات کرایسلر در حال حاضر کمتر از ۱ درصد از بازار خودروهای مسافری هند را در اختیار دارد، بنابراین اضافه کردن خودروهای جدید به خط تولیدش منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش فروش کلی خواهد شد.

پارتا داتا مدیر اجرایی فیات کرایسلر با اشاره به اینکه هدف دیگر آن‌ها افزایش استفاده از قطعات داخلی در خودروهایش است گفت:

سرمایه‌گذاری جدید ۲۵۰ میلیون دلاری برتری رقابتی بیشتری در بخش‌های مختلف بازار به ما می‌دهد.

این مدل‌های جیپ در کارخانه فیات کرایسلر در غرب هند تولید و مونتاژ خواهند شد، که این خودروساز به صورت مشترک با شرکت داخلی تاتا موتورز مالکیت آن را برعهده دارد. در مجموع، فیات کرایسلر بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در هند سرمایه‌گذاری کرده ‌است، که شامل ۱۵۰ میلیون دلار برای ساخت یک مرکز فناوری جهانی جدید هم می‌شود.

انتظار می‌رود این شاسی بلند اندازه متوسط جدید رقیب مستقیم فورد اندیور و تویوتا فورچونر باشد.

در همین حین، بازار داخلی هند نشانه‌هایی از کاهش فروش را حتی قبل از شیوع کووید-۱۹ نشان داده بود. شرکت جنرال موتورز پس از توقف فروش داخلی در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت تولید خودرو در هند برای صادرات به کشورهای دیگر را متوقف کند. همچنین هوندا مجبور شده‌ است یکی از دو کارخانه خود در این کشور را تعطیل کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد