موضوعات داغ

آیا باید پخش این تبلیغ تویوتا یاریس در استرالیا ممنوع شود؟ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بخش بازاریابی تویوتا استرالیا پس از اینکه قانون‌گذاران تبلیغات محلی یک تبلیغ درباره تویوتا یاریس را برای پخش در رسانه‌ها بسیار خطرناک دانستند، در شرایط بدی قرار گرفته است. این شرکت چند ماه پیش این آگهی را برای تبلیغ این سوپرمینی در کنار همتای هات‌هچ GR آن و شاسی بلند یاریس کراس منتشر کرده بود.

این تبلیغ درباره سه خواهر و برادر است که می‌خواهند در مراسم سی‌امین سالگرد ازدواج والدین خود پیش آن‌ها بروند و مردی که در حال تعمیر یک تویوتا سلیکا است سوار یک GR یاریس می‌شود تا به موقع به محل قرار برسد. گویا با عجله از گاراژ بیرون آمدن و کمی سُر خوردنش ممکن است رانندگی با سرعت زیاد را ترویج دهد که بسیار خطرناک است. در نتیجه، این تبلیغ دو بخش از قانون اتاق فدرال صنعت خودرو در تبلیغات خودروهای موتوری را نقض می‌کند: شکستن محدودیت سرعت و رانندگی غیرایمن.

تویوتا استرالیا راه دیگری جز اصلاح این تبلیغ برای پخش دوباره آن روی کانال‌های رسانه‌ای ندارد، و در حالی که قبول دارد این انتقاد درستی است، اما با این حکم موافق نیست. این شرکت یک پاسخ رسمی صادر کرده ‌است و می‌گوید این تبلیغ هیچ قوانین و مقرراتی را مربوط به جاده‌ها و استانداردهای رانندگی نقض نمی‌کند. علاوه بر این، تویوتا می‌گوید تبلیغ یاریس قانون اتاق فدرال صنعت خودرو در تبلیغات خودروهای موتوری را هم نقض نمی‌کند.

دفتر استانداردهای تبلیغاتی استرالیا، این تبلیغ بحث‌برانگیز را مورد بررسی قرار داده ‌است و اعلام کرده هرگز رانندگی با سرعت زیاد را ترویج نمی‌دهد. با این حال، این تبلیغ رانندگی غیرایمن را ترویج می‌دهد، چون وقتی GR یاریس از گاراژ خارج می‌شود کمی سُر می‌خورد.

این اولین تبلیغ یاریس نیست که پخش آن ممنوع شده است، چون تویوتا انگلستان هم در سال ۲۰۱۴ مجبور شد پخش یک تبلیغ که به ادعای قانون‌گذاران تبلیغات محلی رانندگی خطرناک را ترویج کرده‌ بود را متوقف کند. در آن تبلیغ، افرادی در حال رقصیدن و خوانندگی و رانندگی یاریس بودند.

به نظر شما قانون‌گذاران تبلیغات اغراق می‌کنند یا این تصمیم درستی بوده است؟

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/20
لوس بازیه دیگه !!!