موضوعات داغ

ایلان ماسک به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

به نظر می‌رسد بالاخره ایلان ماسک توانسته در آخرین رتبه بندی بلومبرگ، از مالک آمازون یعنی جف بزوس پیشی بگیرد و به ثروتمندترین فرد در کره زمین تبدیل شود. ایلان ماسک مالکیت شرک‌های تسلا ، اسپیس ایکس ، Boring ،OpenAI و Neuralink را در اختیار دارد.

سال 2020 برای بسیاری از مردم جهان، سالی بسیار بد و آزاردهنده بود اما به نظر می‌رسد ایلان ماسک این سال را با موفقیت و سرخوشی پشت سر گذاشته است. یکسال پیش مجموع دارایی وی بیست و یک میلیارد دلار بود. ثروت وی در دوران همه گیری کرونا به طرز عجیبی چند برابر شده و اکنون وی بیش از 150 میلیارد دلار ثروت دارد.

اما چگونه ثروت ایلان ماسک تنها در طی یک سال چند برابر شده است؟ عمده افزایش دارایی‌های وی در طول سال گذشته ناشی از فروش بالای تسلا و سودآوری این شرکت خودروسازی بوده است. بیست درصد از سهام تسلا موتورز همچنان در اختیار ایلان ماسک است و این سهم طی سال گذشته رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است. سایر شرکت‌های تحت مالکیت وی همچون اسپیس ایکس سودآوری چندانی در مقایسه با تسلا ندارند و تنها به خاطر ایده‌های نوآورانه شناخته شده‌اند.

جف بزوس مالک آمازون و ایلان ماسک موسس و مالک تسلا، هر دو از چهره‌های شناخته شده دنیای فناوری هستند که روابط نه چندان دوستانه‌ای با یکدیگر دارند. رقابتی پشت پرده بین این دو شخص در جریان است و توئیت‌های کنایه آمیز این دو نیز از رقابت ماسک و بزوس حکایت دارد.

سهام تسلا همچنان در حال رشد است و ایلان ماسک از کارکنان تسلا خواسته تا برای سال 2021 با سرعت بیشتری کار کنند و خودروهای تولیدی را بدون آن‌که از نظر کیفی کنترل شوند، به دست مشتریان برسانند تا سود بیشتری روانه جیب او شود. با این وجود بازار سهام بی ثبات است و امکان دارد هر آن‌چه در طی یکسال گذشته به ثروت ایلان ماسک افزوده شده، طی سال جاری از بین برود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/20
من ۲۲۰ میلیارد دلار دارم😏