موضوعات داغ

کاهش 15 درصدی قیمت تایرهای رادیال سواری

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از واگذاری قیمت گذاری تایرهای سبک و سنگین توسط ستاد تنظیم بازار به انجمن صنفی صنعت تایر، این انجمن بر سر افزایش 50 درصدی نرخ تایرهای سواری و 30 درصدی قیمت تایرهای سنگین بر مبنای قیمت هر کارخانه در مردادماه به توافق رسیده بودند، اما انجمن صنفی صنعت تایر با خطای محاسباتی قیمت مبنای تایر در مردادماه را طبق بالاترین قیمت در نظر گرفت و این مسئله باعث شد تا قیمت تایرهای رادیال سواری به جای افزایش 50 درصدی در برخی موارد 90 درصد افزایش قیمت داشته باشند.

به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای خودرو، این خطای محاسباتی صدای مسئولان نهادهای نطارتی را درآورد و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت را بر آن داشت تا طی نامه ای رسمی تایرسازان را مکلف به بازگرداندن قیمت ها کند. در آن شرایط با توجه به اینکه تایرسازان محصولات خود را با نرخ های جدید در سبد آذرماه عرضه کرده بودند، انتظار می رفت که این شرکت ها حتی با فشار وزارت صمت نیز حاضر به کاهش قیمت ها نباشند.

اکنون سازمان حمایت در آخرین جلسه خود با تایرسازان بار دیگر بر افزایش 30 تا 50 درصدی قیمت تایرهای سنگین و سواری بر مبنای قیمت مردادماه هر تولیدکننده تاکید کرده و با تصویب آن مقرر شد تا قیمت ها بر مبنای توافق انجام شده عرضه شود.

پس از مصوبه جلسه اخیر سازمان حمایت با تایرسازان، روز گذشته سازمان حمایت در نامه ای رسمی به ادارات صمت استان ها ابلاغ کرد که قیمت ها اصلاح و قیمت تایرهای رادیال سواری تولید داخل 10 تا 15 درصد کاهش یابد.

تایرسازان پس از این مصوبه و ابلاغیه مکلف هستند سبدهای جدید محصولات گروه رادیال سواری با افزایش 50 درصدی قیمت ها نسبت به مردادماه را عرضه کنند. تایرهای سنگین نیز براساس توافق گذشته تنها با 30 درصد نسبت به قیمت مردادماه توسط تایرسازان باید قیمت گذاری شود. با این فرمول قیمت گذاری قیمت تایرهای رادیال سواری تولید داخل به نسبت آذرماه بین 10 تا 15 درصد کاهش قیمت خواهند داشت.

با اجرای این مصوبه و آشکار شدن خطای محاسباتی انجمن صنت تایر در قیمت گذاری تایرها، باید دید آیا سازمان حمایت راهکاری برای بازگرداندن مبالغ اضافی دریافتی از مشتریان توسط تایرسازان که طی یکماه گذشته به اشتباه اخذ شده است دارد یا خیر؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد