موضوعات داغ

کمبود تراشه‌های الکترونیکی، مشکل جدید خودروسازان جهان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نیسان به دنبال اعلامیه هوندا مبنی بر کمبود سمی‌کنداکتورها اظهار داشته است که تولید خود را در این ماه کاهش می‌دهد. همچنین این موضوع تولید آن در ژاپن را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گفته رویترز کمبود جهانی سمی‌کنداکتورها، ناشی از تقاضای مصرف کنندگان پس از شیوع ویروس کرونا است که باعث تأخیر در تولید محصولات مختلف توسط خودروسازان و سازندگان لوازم الکترونیکی مصرفی می‌شود.

نیسان اعلام کرده است که میزان تولید در کارخانه اوپاما واقع در ژاپن را کاهش خواهد داد، اما جزئیات بیشتری از این موضوع ارائه نداده است. نیکی گزارش داده است که این خودروساز ژاپنی تولید را در مقایسه با 15000 نمونه اولیه برنامه ریزی شده، تا حدود 5 هزار نمونه در ژانویه کاهش می‌دهد.

فولکس واگن نیز در ماه گذشته گفته بود که به دلیل کمبود تراشه، تولیدات خود را در کارخانه های چین، آمریکای شمالی و اروپا تنظیم کرده و ادامه می‌دهد.

برخی از کارمندان این شرکت ها، در گفتگویی با خبر گزاری فایننشال تایمز بیان کرده‌اند که در صورت تحقق این کمبودها، امکان دارد بعضی از خودروسازان از ماه فوریه بازده تولیدی خود را از 10 تا 20 درصد در هفته کاهش دهند.

نیسان لیف

یکی از مدیران اجرایی گفت مسئله این است که ما در مقایسه با شرکت هایی مانند اپل و HP پایین تر از سطح زنجیره قرار داریم. بخش خودروسازی برای تامین سمی کنداکتورهای خود هزینه ای مصرف نمی‌کند.

به گفته سخنگوی این شرکت، هوندا تحقیقات خود در زمینه تأمین قطعات را آغاز کرده است. همچنین افزود که آن ها در حال بررسی تنظیمات مختلف برای تولید هر یک از مدل های خود هستند.

اگرچه موجودی تراشه هوندا تا ماه فوریه تامین شده است اما این خودروساز در این ماه تولید خود را تا حدود 4000 واحد کاهش می‌دهد که بیشتر بر ساب کامپکت فیت ساخته شده در سوزوکا تأثیر می‌گذارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/24
بابا نیمه هادی بنویسی راحت تر نیستی؟؟؟