موضوعات داغ

پهپاد خودمختار کادیلاک، آینده حمل و نقل به سبک جنرال موتورز + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نمایشگاه CES‌ یا Consumer Electronics Show، یکی از مهم‌ترین رویدادهای فناوری در سطح جهان است که شرکت‌های مختلف تازه ترین محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. جنرال موتورز نیز با دستی پر به این نمایشگاه آمده و هرکدام از برندهای زیرمجموعه جنرال موتورز، محصولی را برای عرضه به مشتری ارائه کرده‌اند.

زیر مجموعه لوکس جنرال موتورز یعنی کادیلاک، از یک پهپاد در این نمایشگاه رونمایی کرده که نگرشی از آینده حمل و نقل را شکل می‌دهد. پهپاد خودمختار کادیلاک مفهومی از حمل و نقل تک نفره را در آینده به تصویر می‌کشد که بسیار نوآورانه است، با این حال هرگز چنین وسیله‌ای به تولید نخواهد رسید.

پهپاد خودمختار کادیلاک یک وسیله حمل و نقل تک نفره لوکس است که از اتاقک شیشه‌ای و کاناپه تشکیل شده تا مسافر دید مناسبی نسبت به فضای پیرامون داشته باشد. پنجره‌ها و فضای بدنه نیز به شکلی ساخته شده که ورود به این پهپاد و خروج از آن برای کاربر آسان باشد.

پهپاد خودمختار کادیلاک در زمانی معرفی شده که بزرگترین چالش تکنولوژی برای خودروسازان، ارائه خودروهایی با فناوری خودران سطح چهار است. در این سطح تمامی امور مرتبط با کنترل خودرو به صورت اتوماتیک انجام می‌شوند اما همچنان فرمان برای کنترل دستی در خودرو تعبیه شده است. صحبت از پهپاد خودمختار و کاملا خودران در زمان حال کاملا رویایی است و زمان زیادی تا ساخت چنین وسیله‌ای باقی مانده است. با این حال تمایل کادیلاک به پرورش چنین ایده نوآورانه‌ای تحسین برانگیز است.

پهپاد خودمختار کادیلاک برای سفرهای کوتاه درون شهری و از یک پشت بام به پشت بامی دیگر طراحی و ایده پردازی شده است. قدرت حرکت این پهپاد توسط موتورهای الکتریکی تامین می‌شود و حداکثر سرعت آن نیز 90 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. کادیلاک تمایل دارد تا در آینده نسخه دو نفره این پهپاد خود مختار را نیز به تصویر بکشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد