موضوعات داغ

علت عدم ارائه برگ سبز گمرکی خودروهای وارداتی به خریداران چیست؟

عکس مطلب اول

در حال حاضر اکثر خودروهای وارداتی که در نمایشگاه های خودرو عرض اندام می کنند، خودروهای هستند که پس از ممنوعیت واردات در تیرماه 1396 برای ماه ها در گمرک معطل مانده بودند. اکنون خرید و فروش این خودروها حکایتی دیگر دارد به طوری که ارائه یا عدم ارائه برگ سبز گمرکی، ده ها میلیون تومان سود یا زیان نصیب معامله گران این خودروها می کند.

به گزارش خودروبانک و به نقل از اخبار خودرو، تاریخ ورود و خروج خودروهای وارداتی به گمرک دقیقا درسامانه گمرک کشور ثبت و در برگه سبز گمرکی درج می شود و بر اساس قانون سازمان حمایت این برگه باید در اختیار خریداران قرار بگیرد. متاسفانه این روزها خریداران خودرو از اهمیت این سند بی خبرند و برخی دیگر نیز به تاریخ کارتکس خودرو رجوع می کنند که تاریخ آن برای تشخیص دقیق ترخیص خودرو از گمرک معتبر نیست.

برگه سبز گمرکی تاریخ دقیق ورود و خروج خودرو در گمرک را به خریدار و فروشنده نشان می دهد. از این رو برخی از واردکنندگان و نمایشگاه های خودروهای وارداتی به بهانه های مختلف این سند را در اختیار خریداران قرار نمی دهند.

از آنجایی که اکثر خودروهای وارداتی پس از تیرماه 1396 و پس از ماه ها معطلی در گمرک ترخیص شده اند، واردکنندگان یا دلالان برای فروش گران تر این خودروها تمایلی به ارائه برگه سبزگمرکی به خریداران ندارند. به عنوان مثال برخی نمایشگاه های خودرو بدون ارائه هیچ سندی عنوان می کنند که این خودرو از آن دسته از خودروهای مانده در گمرک نیست و خودرو را با قیمتی گران تر به فروش می رسانند و این در صورتی است که اگر مشخص شود این خودروها همان خودروهای معطل مانده در گمرک هستند، باید خودرو را با قیمتی بسیار پایین تر به فروش برسانند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد