موضوعات داغ

دردسر سرمای زمستان برای باطری خودروهای برقی + راه حل هوشمندانه فولکس واگن

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

این روزها خودروهای الکتریکی به محصولاتی محبوب در جهان تبدیل شده‌اند و تمامی خودروسازان شناخته شده سعی دارند تا جایگاه نخست را در رقابت تولید خودروهای الکتریکی به خود اختصاص دهند. با این حال مشکلاتی که استفاده از خودروهای الکتریکی در زمستان ایجاد می‌کند، موجب شده تا برخی کاربران نسبت به خرید و استفاده از این خودروها مردد شوند.

فولکس واگن در واکنش به این تصورات، اعلام کرده که خودروهای الکتریکی مدرن همچون فولکس واگن ID4، مشکلی برای استفاده در زمستان نخواهند داشت. این خودرو به پیش گرم کننده، صندلی‌های گرم شونده و سیستم چهارچرخ محرک مجهز است و به نظر نمی‌رسد در فصل سرما دچار مشکل شود.

به طور کلی فصل زمستان بر عملکرد خودروها تاثیر می‌گذارد اما خودروهای الکتریکی به دلیل ساختار منحصر به فرد خود، می‌توانند عملکرد مناسبی در فصول سرد داشته باشند. دمای هوا بر کارایی وسایل نقلیه تاثیرگذار است و در این زمان انجام گرمایش به مصرف انرژی بیشتری نیاز دارد. در پیشرانه‌های درون‌سوز، یک سوم از سوخت مورد استفاده در پیشرانه برای انجام عمل گرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر آن سرمای هوا بر عمر قطعات داخلی موتور تاثیر منفی می‌گذارد.

فولکس واگن ID4

در خودروهای الکتریکی نیز استفاده از سیستم گرمایشی سبب می‌شود که محدوده برد خودرو به نصف کاهش یابد، چرا که در ساز و کار خودروهای الکتریکی رویکردی برای گرمایش قسمت‌های درونی خودرو در نظر گرفته نشده است. رانندگی با سیستم چهارچرخ محرک نیز انرژی بیشتری را نسبت به حالت عادی مصرف می‌کند و در نتیجه باتری خودروهای الکتریکی در فصل زمستان زودتر تخلیه خواهد شد.

به همین دلیل فولکس واگن پیشنهاد می‌کند با استفاده از برنامه Volkswagen Car-Net و انجام عمل پیش گرمایش، میزان گرمایش خودرو را محدود کنید تا در فاصله معینی، خودرو به ایستگاه شارژ مراجعه کرده و مشکل تخلیه زودهنگام باتری حل شود. استفاده از صندلی‌های گرم شونده و فرمان گرم شونده در فولکس واگن ID4 نیز عملی هوشمندانه است، چرا که اعمال حرارت به صورت مستقیم موثرتر از حرارت غیرمستقیم بخاری خودرو خواهد بود.

با این وجود فولکس واگن ID4 همچنان به بخاری مجهز است. این سیستم گرم کننده که بخاری مقاومت الکتریکی نام گرفته، عملکرد بهتری نسبت به بخاری‌های سنتی دارد و با استفاده از پمپ حرارتی در ازای مصرف انرژی اندک، حرارت فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد