موضوعات داغ

پایان پروژه ناموفق بی‌ام‌و؛ اشتراک‌های گران‌قیمت آلمانی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در آوریل 2018، بی ام و سرویس اشتراک خودرویی را برای برخی از وسایل نقلیه خود راه اندازی کرد. این پلتفرم که دسترسی به بی ام و نامیده می‌شود، فقط در دو منطقه نشویل و تنسی (Nashville, Tennessee) در دسترس بود و راهی گران قیمت برای دستیابی موقت به خودروهایی مانند بی ام و M5، X5 M، X6 M و کانورتیبل M4 محسوب می‌شد. چند ماه بعد، شرکت خودروسازی باواریا یک طرح اشتراک خودرویی ابتدایی ارائه داد که به شما امکان استفاده از خودروهای بی ام و 330 آی، آی پرفورمنس 330 ای، X3، X2, کانورتیبل ام 240 آی و خودرو تمام برقی بی ام و i3 را با نصف قیمت می‌داد.

به نظر می‌رسد، این پروژه برای این شرکت موفقیت آمیز نبوده و هرگز فراتر از نشویل گسترش نیافته است. بی ام و در پایان ژانویه پرونده این برنامه را خواهد بست و به این پروژه سه ساله پایان می‌دهد.

سخنگوی بی ام و در گفت و گویی با خبرگزاری Automotive News خاطر نشان کرد که هدف ما از این طرح، کسب اطلاعات از میزان پایایی این اشتراک و میزان علاقه مشتریان به خودروها بود. ما در حال برنامه ریزی برای توسعه این طرح در آینده هستیم.

به نظر می‌رسد بی ام و از این طرح تنها با هدف آزمایش خودروها و استفاده از نتایج آن برای شناخت بهتر انتظارات مشتریان از این شرکت خودروسازی، استفاده کرده است. همان‌طور که دیوید اسلوین، رئیس انجمن فروشندگان ملی بی ام و، نیز در گفت و گویی با یک نشریه آنلاین اظهار داشته است که بی ام و در تلاش برای آزمایش مدل های مختلف تجاری خود است.

در همین حال، آئودی نیز برنامه اشتراک خودرویی خود را در پایان ماه لغو خواهد کرد. این طرح در سپتامبر 2018 در پنج فروشگاه دالاس فورت ورث راه اندازی شد اما هرگز مورد پسند همگان واقع نشد. مرسدس نیز تابستان گذشته پس از استقبال کم مردم از این طرح، برنامه اشتراک خودرویی خود را متوقف کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد