موضوعات داغ

پژو از بازگشت به بازار آمریکا می‌هراسد! ریسک ناشی از همپوشانی برندهای PSA‌ و FCA

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

استلانتیس، نتیجه ادغام فیات کرایسلر اتومبیلز و گروه پژوسیتروئن است. با توجه به اعلام لیست بورس اوراق بهادار در هفته آینده که در پاریس، میلان و نیویورک انجام می‌شود، این ادغام چهارمین شرکت خودروسازی بزرگ در جهان را پدید می‌آورد که 14 برند معتبر را تحت سلطه خود قرار داده و سالانه حدود 8.7 میلیون دستگاه خودرو تولید و عرضه خواهد کرد.

در ابتدا، انتظار نمی‌رفت که این همکاری تاثیری در بازگشت برند پژو به ایالات متحده داشته باشد اما بازگشت آن به بازار آمریکا توسط کارلوس تاوارس، مدیر عامل گروه PSA، در اوایل سال 2016 اعلام شده بود. لازم به ذکر است که بدون شک تاوارس به عنوان مدیرعامل استلانتیس منصوب خواهد شد.

با این حال طبق گزارش اتوموتیو نیوز، ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل پژو، در گفت و گویی با رسانه های بریتانیا اظهار داشته است که این ادغام احتمال بازگشت پژو به ایالات متحده را بالا می‌برد. این طرح هنوز روی میز قرار دارد. باید توجه داشت که طبق اظهارات ایمپاراتو عدم همپوشانی برندها توسط استلانتیس از اهمیت بالایی برخوردار است.(مخصوصاً در بازاری به بزرگی و پهناوری آمریکا)

پژو 5008

ایمپاراتو در مصاحبه ای بیان کرده است که ما نمی توانیم حضور پژو به عنوان بخشی از این دنیای جدید را نادیده بگیریم. به نظر من با توجه به استراتژی های جدید، در ماه های آینده باید تمامی عناصر و احتمالات مربوطه از جمله این مورد را در نظر گرفته و آن را بپذیریم.

حضور پژو در بازارهای استلانتیس، اصلا تعجب آور نیست چرا که این برند فرانسوی دارای فروش ویژه ای در اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین بوده است. علاوه بر این، در چین که یکی دیگر از بازارهای عظیم فروش خودرو است، از کارنامه ای درخشان برخوردار است.

پژو در سال 1991 به دلیل فروش نامتناسب، ایالات متحده را ترک کرد. نیازی به ذکر نیست که بازگشت به بازار ایالات متحده دارای ریسک بالایی است اما همانطور که ایمپاراتو اشاره کرد، این طرح فعلا روی میز قرار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد