موضوعات داغ

نسل جدید رولزرویس با پیشرانه بی ام و i7 معرفی خواهد شد، انگلیسی با قلب آلمانی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تمامی خودروسازان در حال الکتریکی کردن محصولات خود هستند و در این بین خودروهای لوکس نقش پرچم‌دار را در دنیای لوکس‌ها ایفا می‌کنند. رولزرویس در حال توسعه نخستین خودرو الکتریکی خود است که قرار است رولزرویس سیلور شدو الکتریکی باشد. این خودرو از مشخصات فنی مشترک با بی ام و i7 و یک باتری غول پیکر بهره خواهد برد.

مدتی پیش بود که مدیرعامل رولزرویس تورستن مولر-اوتوس اعلام کرد این شرکت به طور کلی از ساخت خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی منصرف شده و بر روی تولید خودروهای تمام الکتریکی سرمایه گذاری خواهد کرد. پس از آن شرکت مالک رولزرویس یعنی بی ام و یک علامت تجاری به نام سایلنت شدو را در دفتر ثبت اختراعات آلمان به نام خود ثبت نمود تا حدس و گمان‌ها پیرامون توسعه رولزرویس سیلور شدو الکتریکی تقویت شود.

علاوه بر موارد گفته شده، نمونه اولیه از رولزرویس فانتوم الکتریکی نیز در حال تست است اما به نظر می‌رسد این خودرو تنها نقش یک نمونه آزمایشی را ایفا کند و نخستین خودرو الکتریکی رولزرویس، همان سیلور شدو الکتریکی یا سایلنت شدو باشد.

با توجه به آن‌که بی ام و مالک رولزرویس است، انتظار می‌رود مشترکات بسیاری بین خودروهای این دو شرکت وجود داشته باشد. نسل بعدی بی ام و سری 7 با پیشرانه الکتریکی و نام i7 عرضه خواهد شد و به نظر می‌رسد پیشرانه و باتری‌های بی ام و سری 7 و رولزرویس سیلورشدو مشابه یکدیگر باشند. البته این خودرو پلتفرم‌ها و قالب‌های بدنه متفاوتی خواهند داشت. شرکت لوکس‌ساز بریتانیایی قصد خود برای توسعه نسخه تمام الکتریکی رولزرویس کالینان را نیز ابراز داشته که مشخصات فنی مشابهی با بی ام و iX خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد