موضوعات داغ

پژو 508 اسپرت با 355 اسب بخار معرفی می شود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تاسیس یک زیرشاخه لوکس و یک زیرشاخه اسپرت، بخشی از روند خودروسازی در کشورهای صنعتی جهان است و بسیاری از برندها همچون مرسدس بنز چنین رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند. بی ام و نیز تولید خودروهای اسپرت خود را به زیرشاخه M‌ سپرده و برای تولید خودروهای لوکس رولزرویس را خریداری کرده است. حال به نظر می‌رسد خودروساز فرانسوی پژو نیز علاقه دارد تا زیرشاخه‌ای اسپرت راه‌اندازی کرده و از تمامی خودروهایش نسخه‌ای اسپرت را نیز روانه بازار کند.

این خبر را ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل پژو در گفتگو با خبرگزاری بریتانیایی اتواکسپرس بیان کرد. وی افزود در آینده نزدیک به ازای هر مدل پژو، نسخه‌ای اسپرت و های پرفورمنس نیز به بازار عرضه خواهد شد. این کار با عرضه پژو 508 اسپرت آغاز خواهد شد که به صورت رسمی پژو 508 PSE نام گرفته است و نقش قوی‌ترین خودرو جاده‌ای پژو را برعهده خواهد داشت. پژو 508 PSE از ترکیب موتور توربوشارژر 1.6 لیتری به همراه دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که در مجموع 355 اسب‌بخار قدرت و 520 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌کنند. شتاب صفر تا صد پژو 508 PSE حدود 5.2 ثانیه برآورد می‌شود.

پژو 508 PSE

فقط چند روز پس از ادغام دو گروه پژو سیتروئن و فیات کرایسلر تحت عنوان استلانتیس، مدل‌های اسپرت پژو روانه بازار خواهند شد. حیات برخی برندهای ضعیف این اتحاد همچون کرایسلر و لانچیا تحت ابهام قرار گرفته و مشخص نیست که فعالیت این دو برند پس از اتحاد پژو سیتروئن و فیات کرایسلر ادامه داشته باشد یا خیر اما به نظر می‌رسد پژو از چنین اتحادی به شدت سود خواهد برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد