موضوعات داغ

روستایی در بریتانیا به محوطه خودروهای خودران تبدیل شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

روستای Chelmsford Garden Village یکی از مناطق مسکونی در حاشیه لندن است که اکنون به محلی برای عبور و مرور خودروهای خودران تبدیل شده است. ساکنان خانه‌های این روستا با توافق یکدیگر، مسیرهای بین خانه‌ها و راه‌های خصوصی را از بین برده‌اند تا تمامی آن‌ها به مسیری برای حرکت خودروهای خودران تبدیل شود.

به گفته جیمز پاتر مدیر برنامه ریزی این حرکت، فضای خصوصی برای نگهداری خودرو تنها زمانی مفید هستند که از اتومبیل خود استفاده کنید و در غیر این صورت می‌توان چنین فضایی را به کارهایی بهنیه‌تر اختصاص داد.

طرح اختصاص فضا به جاده خودروهای خودران، با هدف کاهش ترددهای ساکنین درون روستا اجرا شده است. در این طرح فرد می‌تواند هر زمان که اراده کرد، خودرویی را در مقابل درب منزل خود مشاهده کند و سوار آن شود. چنین برنامه‌ای توسط تسلا یا فولکس واگن در مکان‌هایی همچون مرکز خرید انجام شده بودند و اجرای آن در یک دهکده، مزایای بیشتری را برای شرکت‌های حوزه تکنولوژی به دنبال خواهد داشت.

در صورتی که تمام خودروهای مورد استفاده در دهکده از نوع برقی باشند، میزان اشتراک گذاری فضا افزایش خواهد یافت و هر پارکینگ به یک ایستگاه شارژ تبدیل می‌شود. دهکده چلمزفورد ادعا دارد که به دهکده آینده تبدیل شده است و برای اینکه بدانیم این ادعا درست است یا خیر، به زمان کوتاهی نیاز خواهیم داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد