موضوعات داغ

مایکروسافت در خودروسازی، شروع همکاری با جنرال موتورز برای توسعه خودروهای خودران

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کروز شرکتی مستقر در سانفرانسیسکو است که بر توسعه خودروهای خودران تمرکز دارد و تاکنون دو خودروساز بزرگ جهان یعنی جنرال موتورز و هوندا در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند. حال به نظر می‌رسد ضلع سوم این سرمایه‌گذاری توسط غول حوزه فناوری یعنی مایکروسافت در ماه‌های آینده تکمیل شود و به پروژه توسعه خودروهای خودران سرعت بیشتری بخشیده شود.

بنابر اعلام رویترز، مایکروسافت حدود دو میلیارد دلار در کروز سرمایه گذاری کرده است. اکنون کروز ثروتمندترین استارتاپ حوزه خودروهای خودران است و بیشترین میزان حمایت مالی را در اختیار دارد که مطابق گمانه‌زنی‌ها، حدود 30 میلیارد دلار برآورد می‌شود. شرکت رقیب کروز یعنی آرگو AI که توسط فورد و فولکس واگن حمایت می‌شود، تنها 7.25 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. افزایش میزان ارزش کروز تا زمانی که سهام جنرال موتورز با رشد مواجه باشد ادامه دارد.

همکاری جنرال موتورز و مایکروسافت در کروز تنها به سرمایه گذاری محدود نیست و این دو خودروساز در زمینه‌هایی همچون هوش مصنوعی که نیاز اساسی خودروهای خودران محسوب می‌شود نیز با یکدیگر همکاری می‌کنند. محصول استارتاپ کروز، اریجین نام دارد که یک خودرو بدون فرمان و پدال است و ظرفیت چهار سرنشین را دارد. این خودرو طوری طراحی شده که دوامی شش برابر یک خودرو عادی و برابر با یک میلیون مایل داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد