موضوعات داغ

آمار فروش تازه وارد بازار در چین؛ سبقت SWM از هایما و برلیانس

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

برخلاف آسیب دیدن بازارهای جهانی در پی شیوع ویروس کرونا، کشور چین با مهار سریع این ویروس موفق شده برمشکلات آن غلبه کرده و این تهدید را در برخی مواقع تبدیل به یک فرصت کند. در ماه های نخست شیوع ویروس کرونا در کشور چین، شاهد کاهش حدوداً 80 درصدی فروش خودرو بودیم اما این کاهش فروش در ماه سوم مهار شد و تنها به 5 درصد رسید و با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال 2020، شرایط کاملا تغییر کرد و شاهد رشد حداکثر 10 درصدی فروش خودرو در این کشور نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2019 میلادی بودیم.

حال با پایان سال 2020 میلادی، آمار فروش خودرو در بزرگ ترین بازار خودروی جهان منتشر شده است و با نگاهی به لیست پرفروش ترین برندهای خودروسازی، می توانیم شاهد رشد بسیار خوب برندهای چینی در رقابت با خودروسازان خارجی باشیم و برخی از شرکت های نوظهور چینی هم به چشم می خورند که در مدت زمان کوتاه شروع فعالیت، موفق به کسب جایگاه بسیار خوبی در بازار بزرگ چین شده اند.

شرکت SWM موتور را می توان از جمله خودروسازان نوظهور چینی معرفی کرد که در سال 2016 میلادی رسماً تاسیس شد و در همین مدت زمان کوتاه 5 ساله، موفق شده عنوان چهل و یکمین برند پرفروش کشور چین را در سال 2020 میلادی به نام خود ثبت کند.

این برند خودروسازی که شاهد حضور خودروی G01 آن در کشور هستیم، موفق شده با مجموع فروش 49 هزار و 187 دستگاه خودروی مختلف در سال 2020 میلادی بالاتر از برندهای معتبر و بعضاً نام آشنا همچون لینکلن، لندروور، پژو، سیتروئن، اینفینیتی، سوزوکی، جگوار، آکورا، بورگوارد، فوتون، برلیانس، هایما، زوتی، JMC، گریت وال، رنو، لیفان، بیسو و یا حتی برند DS و قرار گیرد و خود را به عنوان یک مدعی در سال های آینده برای رسیدن به سهم بیشتر از بازار بزرگ چین معرفی کند. برای مشاهده لیست کامل فروش خودرو در چین می توانید به صفحه آمار فروش خودرو در سال 2020 چین مراجعه کنید.

پرفروش ترین محصول این شرکت در کشور چین برای سال 2020 میلادی، خودروی G05 بوده است که با رشد فروش 973 درصدی نسبت به سال 2019 میلادی، در مجموع 22 هزار و 811 دستگاه از آن به فروش رسیده است.

پس از آن خودروی نام آشنای SWM G01 قرار می گیرد که توانسته میزان فروش 13 هزار و 747 دستگاهی را در سال 2020 تجربه کند و پس از آن می توانیم به خودروی SWM X7 با میزان فروش 8417 دستگاهی اشاره کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد