موضوعات داغ

جایزه صد میلیون دلاری ایلان ماسک برای اختراع سیستم جذب کربن

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، روز پنجشنبه اعلام کرد که مبلغ 100 میلیون دلار را به عنوان جایزه برای طراحی سیستم فناوری جذب کربن در نظر گرفته است.

ماسک پس از اعلام این خبر در توییتر در توئیت دیگری قول اعلام جزئیات در هفته آینده را داده است. اوهفته گذشته توئیت دیگری را به اشتراک گذاشته بود که در آن به دنبال کمک برای یافتن راهی مناسب برای اهدا بخشی از ثروت هنگفت خود بود.

مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس در اوایل ماه جاری ثروتمند ترین فرد جهان شد. این اتفاق قبل از افت قیمت سهام شرکت صورت گرفته بود و این افت او را به رتبه دوم رساند. صرف نظر از این موضوع، طبق گزارش شرکت ارزش گذاری فوربس، ارزش خالص ثروت وی 184 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

بدون شک فناوری خنثی سازی کربن در سال های آینده مهم خواهد بود. مالیات بر درآمد، می‌تواند به پرداخت هزینه های دولت در انجام تحقیقات مربوط به ساخت این فناوری کمک کند. علاوه بر این، این سیستم می‌تواند پرداخت عوارض مربوط به تولید آلاینده ها توسط خودرو را کاهش دهد که حدس می زنم اگر خودرو شما از این سیستم برخوردار شود دیگر نیازی به پرداخت آن نخواهید داشت.

اکنون نیز، پرزیدنت جو بایدن سوگند یاد کرده و قصد دارد ایالات متحده را به توافق نامه آب و هوای پاریس ملحق کند که در این صورت امکان اهمیت فناوری جذب کربن بالاتر می‌رود. علاوه بر این، پرزیدنت بایدن از برنامه های خود برای افزایش سرمایه گذاری های فدرال و مشوق های مالیاتی برای توسعه فناوری جذب کربن خبر داده است.

برای کنترل آب و هوای جهان، برنامه هایی در سطوح مختلف در نظر گرفته شده است که ما را به هدف خود در سال 2100 نزدیک می‌کند. حتی اگر تا آن زمان انتشار کربن متوقف شود، باید هر ساله 33 گیگاتن دی اکسید کربن از جو پاک شود تا به سطح ایمن از پاکیزگی هوا برسیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/11/8
ظاهراََ پیروزی جو بایدن خیلی براتون دلچسب بوده !!
چند تا " پرزیدنت بایدن " دیگه میچپوندین داخل متن که حسابی داغ ترامپ شیردل از دلتون در بیاد !!!