موضوعات داغ

بازدید معاونت علمی فناوری رییس جمهور از ایران دلکو

عکس مطلب اول

به گزارش خبرنگار ما، تیم تحقیق و توسعه ایران دلکو که متشکل از نخبگان و دانش آموختگان دانشگاه های معتبر کشور هستند، ستاری را با نسل جدید نانو کاتالیست های یورو 5 آشنا کردند. سورنا ستاری ضمن تحسین از فعالیت های انجام شده جهت ارتقا استاندارد آلایندگی مبدل های کاتالیستی در این مجموعه دانش بنیان، از تنها خط تولید کاتالیست های موتورسیکلت موجود در کشور در شرکت ایران دلکو نیز بازدید کرد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این بازدید همچنین از نزدیک در جریان معضلات و مشکلات پیش روی این واحد تولیدی قرار گرفت و اظهار داشت که این معاونت همواره در کنار شرکت های پیشروی دانش بنیان در جهت رفع مشکلات آنها خواهد بود.

شرکت های تولید کننده کاتالیست همچون ایران دلکو که به منظور تولید این قطعه با فلزات گران بهایی مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم سر و کار دارند که افزایش نرخ دلار، تخصیص ارز و همچنین وصول مطالبات از شرکت های خودروساز داخلی برای آنها مشکلات متعددی ایجاد کرده است. لازم به ذکر بوده که تامین این فلزات گران بها در داخل کشور غیر ممکن بوده و صرفا از منابع محدودی در برخی از کشورها استخراج می شوند. ضمن اینکه وجود تحریم ها و مشکلاتی که در نقل و انتقال پول به وجود آمده، باعث افزایش هزینه های تولید و سخت تر شدن روش های تامین این فلزات شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد