موضوعات داغ

چرا همیلتون به شهرت مایکل شوماخر نرسیده است؟

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

به نظر جان لارمز( راننده پیشین مسابقات فرمول یک و لمانز)، برتری بی چون و چرا خودرو مرسدس باعث شده است تا لوئیس همیلتون به شهرت واقعی که لایق آن است نرسد.

در پایان فصل ۲۰۲۰ رقابت های فرمول یک، لوئیس همیلتون توانست به هفتمین مقام قهرمانی جهان خود دست پیدا کند و با رکورد شوماخر افسانه ای برابری کند. حتی ابتلای همیلتون به ویروس کوید۱۹ نیز نتوانست مانعی برای کسب قهرمانی او باشد و با اختلاف ۱۲۴ امتیاز نسبت به هم تیمی خود، والتری بوتاس، فصل را به پایان رساند.

۱۱ بار کسب پیروزی، ۱۴ بار بر روی سکو رفتن و ۱۰بار کسب پول پوزیشن، اینها تنها رکورد های کسب شده در فصل ۲۰۲۰ فرمول یک توسط راننده انگلیسی تیم مرسدس است.

اما علی رغم برابری رکورد قهرمانی جهان لوئیس با مایکل شوماخر و کسب رکورد های اختصاصی مثل بیشترین تعداد پیروزی و بیشترین تعداد پول پوزیشن، همیلتون از احترامی که باید داشته باشد محروم مانده است.

لامرز علت این امر را خودرو مرسدس می داند. خودرویی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان برترین خودرو چند سال اخیر رقابت های فرمولا وان است.

لامرز در ادامه افزود:

مشکل این است که همیلتون سال ها است بهترین خودرو را در اختیار دارد و زمانیکه بحث از توانایی های او می شود ناخودآگاه مخاطب دیدگاه تحریف شده ای خواهد داشت.

همیلتون ۶قهرمانی خود را با تیم مرسدس کسب کرده است و در این سالها مرسدس توانسته برای ۷سال پیاپی قهرمانی تیمی را کسب کند و برای ۵سال رانندگان مرسدس جایگاه های اول و دوم جدول قهرمانی را در اختیار داشته اند.

لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن
لامرز که خود نیز یک هلندی است بسیار منتظر است تا مکس ورشتپن بتواند به رقابت با راننده بریتانیایی بپردازد.

سال گذشته مکس توانسته به رده سوم جدول قهرمانی رانندگان دست پیدا کند اما تنها موفق به کسب دو پیروزی در جریان فصل شده بود.

امسال با توجه به فرصت کمتر تیم ها برای آماده سازی خود برای رقابت های فرمول یک ۲۰۲۱ بسیاری اعتقاد دارند که اگر همیلتون با تیم مرسدس قرارداد خود را تمدید کند بیشترین شانس قهرمانی ۲۰۲۱ را خواهد داشت.

اما لامرز امیدوار به مبارزه مکس با همیلتون است:

البته که من امیدوارم نبرد حماسی بین همیلتون و ورشتپن رخ دهد اما سوال اساسی این است که آیا ردبول توانسته در این مدت کم تعطیلات فصل، فاصله خود با مرسدس را کاهش دهد؟

یا پیشرفت مرسدس بار دیگر موجب تعجب همه خواهد شد؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد