موضوعات داغ

سباستین فتل، راننده ای کلیدی برای ساخت تیم برنده

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

جورجیو آسکانلی، مدیر فنی سابق تیم تورو روسو معتقد است که داشتن سباستین فتل یک عنصر اصلی برای ساختن تیم برنده است.

این راننده آلمانی اولین قرارداد تمام وقت خود به عنوان راننده فرمول یک را در سال ۲۰۰۸ با تیم جوانان ردبول یا همان تورو روسو به دست آورد. در ابتدا شروع بسیار ضعیفی با این تیم داشت و چهار بار پیاپی مجبور به کناره گیری از مسابقه شده بود، اما پیروزی سباستین فتل در مسابقه فرمول یک پیست مونزا باعث شد تا سباستین به عنوان یک راننده مهم در فرمول یک مورد توجه قرار بگیرد.

درست در فصل بعدی یعنی فصل ۲۰۰۹ رقابت های فرمولا وان، سباستین فتل به تیم ردبول پیوست و توانست ۴قهرمانی پیاپی را با این تیم به دست آورد و از آن تاریخ تا به امروز سباستین تنها راننده ای است که موفق شده با تیم ردبول به مقام قهرمانی فصل دست پیدا کند.

در سال ۲۰۱۵ سباستین با امید کسب قهرمانی های متوالی و تکرار افسانه مایکل شوماخر و فراری، به این تیم ایتالیایی پیوست اما اینبار همکاری آلمان و ایتالیا باعث نشد تا مقام قهرمانی برای فراری یا فتل شکل بگیرد. اما فتل توانست ۱۴برد ره به کارنامه خود اضافه کند تا در جدول رانندگان با بیشترین برد به رده سوم برسد.

اکنون و همزمان با بازگشت نام استون مارتین به فرمول یک، سباستین از فراری جدا شده و به این تیم پیوسته است. اما سوال اینجاست که آیا او میتواند با این تیم به صدر جدول بیاید؟

آسکانلی که صد درصد مطمئن است. وی در ادامه گفت:

باید به گذشته نگاه کنید، هر تیمی که سباستین آنرا هدایت کرده است موفق به کسب پیروزی شده است. ابتدا در تورو روسو و پس از آن ردبول. تمام اینها به خاطر سباستین است، به خاطر سرعت بالای او و نوع همراهی و همکاری او با تیم.

در سال ۲۰۰۸ ردبول در تمامی موارد از ما برتر بود اما عملکرد ما بسیار بهتر از تیم مادر بود، چرا که فتل بهتر از کولتارد و مارک وبر بود.

سباستین فتل در لباس استون مارتین
از سوی دیگر مدیر تیم استون مارتین، اوتمار زافناوئر انتظار دارد تا فتل بتواند با لباس جدید اش رشد کند بودن اینکه نگران مجازاتی باشد. اوتمار افزود:

این در رابطه با احترام و نحوه همکاری با با اعضاء تیم است. ما از استعداد همه قدردانی می کنیم و به کسی برچسب نمی زنیم.

ما اعضاء تیم را به یادگیری از اشتباهات تشویق می کنیم. همه در کنار هم جمع شده این تا فضای کاری خوبی را ایجاد کنیم، فضایی که در آن کسی به خاطر اشتباهی که انجام داده تحقیر نخواهد شد و این در رابطه با رانندگان نیز صدق خواهد کرد. من مطمئنم که سباستین محیط کاری جدیدش را دوست خواهد داشت و دوباره به شکوه قبل خواهد رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد