موضوعات داغ

معرفی رسمی از بی ام و M5 نسخه CS، نهایت قدرت باواریا در 3 ثانیه +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

به دنبال انتشار اطلاعات جسته و گریخته طی روزهای اخیر، خودروسازی باواریا به طور رسمی از بی ام و M5 CS رونمایی کرد که در سال 2022 به بازار عرضه خواهد شد. این سوپرسدان با 627 اسب‌بخار قدرت و شتاب صفر تا صد سه ثانیه، به کابوس دیگر سدان‌های اسپرت بازار تبدیل خواهد شد.

مطابق اعلام شرکت سازنده، بی ام و M5 CS به عنوان سریعترین و قدرتمندترین خودروی تولیدی بی ام و تاکنون معرفی شده است. این خودرو به پیشرانه 4.4 لیتری V8 با توربو دوقلو مجهز است که حداکثر 627 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد و همانند سدان‌های اسپرت، انتقال قدرت به دیفرانسیل عقب صورت می‌گیرد هرچند امکان تبدیل خودرو به اتومبیل چهارچرخ محرک نیز وجود دارد.

بی ام و M5 CS به لطف این مشخصات فنی، می‌تواند در 2.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. این رقم دو دهم ثانیه سریع‌تر از بی ام و M5 Competition است. اگر راننده پای خود را تا انتها روی پدال گاز نگه دارد، بی ام و M5 CS به نهایت سرعت 306 کیلومتربرساعت دست خواهد یافت.

بی ام و M5 CS

بی ام و M5 CS بر پایه بی ام و M5 Competition توسعه یافته و به نوعی نسخه بهبود یافته آن محسوب می‌شود. مهندسان بی ام و فنربندی و سیستم تعلیق را تقویت کرده‌اند و ارتفاع خودرو را نیز اندکی کاهش داده‌اند. لاستیک‌های پیرلی P Zero Corsa نیز روی خودرو نصب شده است. به لطف استفاده از فیبرکربن در قطعاتی همانند سپر و کاپوت، بی ام و M5 CS نسبت به بی ام و M5 Competition حدود 100 کیلوگرم سبک‌تر است.

فضای داخلی بی ام و M5 CS با چرم آلکانترا تزئین شده و حتی فرمان نیز با این چرم دوخته شده است. سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 12.3 اینچی، سیستم تهویه چهار منطقه‌ای، سیستم صوتی هارمن کاردن، شارژر بی‌سیم تلفن و تزئینات داخلی فیبرکربنی دیگر تجهیزات بی ام و M5 CS را تشکیل می‌دهند.

بی ام و M5 CS تنها در یک مدل قابل خرید خواهد بود و قیمت آن نیز 142 هزار دلار برای بازار آمریکا و 180 هزار یورو برای بازار آلمان تعیین شده است. هزینه حمل و نقل 995 دلاری نیز بر قیمت نهایی خودرو افزوده خواهد شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/11/9
این که شبیه پراید منه !!!!
1400/9/27
بیا پایین بابا سرمون درد گرفت
1399/11/9
سلام
پس فیلمش کو؟