موضوعات داغ

هزینه تعویض باتری‌ تسلا چقدر است؟ تکنولوژی گران برای ارزان‌ترین مدل تسلا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تسلا شرکتی پیشگام در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی است و بی‌شک اگر تسلا اقدام به تولید گسترده خودروهای برقی نمی‌کرد، امروزه دیگر خودروسازان نیز تمایلی به ساخت این محصولات نشان نمی‌دادند. یکی از مزایای خودروهای الکتریکی که همواره در رسانه‌های مختلف برآن تاکید می‌شود، مقرون به صرفه بودن سرویس‌های دوره‌ای این خودروها است چرا که خودروهای برقی نیازی به تعویض روغن و فیلتر در فواصل منظم ندارند. با این حال سرویس خودروهای برقی ممکن است هزینه‌های گزافی را به همراه داشته باشد، به خصوص هنگامی که بحث تعویض پکیج باتری‌ها پیش می‌آید.

در حال حاضر ارزان‌ترین مدل تسلا، تسلا مدل 3 است که فرصت تجربه مالکیت یک خودرو الکتریکی با قیمتی مقرون به صرفه را مهیا می‌کند. یکی از بهترین تیپ‌های این خودرو، تسلا مدل 3 بلند برد است که با قیمت 46،990 دلار قابل خریداری است. این خودرو دو موتور الکتریکی و سیستم چهارچرخ محرک را در اختیار خریدار خود قرار می‌دهد.

تسلا مدل 3

باتری تسلا مدل 3 ظرفیتی معادل 75 کیلووات ساعت دارد که تعویض آن هزینه گزافی را به مالک خودرو اعمال خواهد کرد. هر پکیج باتری تسلا مدل 3 قیمتی برابر با 13500 دلار دارد که با این قیمت می‌توان یک شورولت اسپارک خریداری کرد. البته باید توجه کرد که این قیمت تنها مربوط به پکیج باتری است و هزینه خدمات نصب باتری بر قیمت نهایی پکیج افزوده می‌شود.

تسلا در واکنش به این قیمت گزاف، اعلام کرد که هزینه ساخت باتری تسلا 13500 دلار نیست و این مبلغ مجموع قیمت باتری به علاوه درصدی از پوشش هزینه‌های تولید است. ایلان ماسک بارها نوید ارزان شدن قیمت باتری‌ها طی سال‌های آینده را داده اما مشخص نیست این وعده در آینده عملی شود.

اگر خریداران خودروهای الکتریکی تصمیم بگیرند تا عملکردی اقتصادی از خود نشان دهند، می‌بایست تسلا مدل 3 استاندارد را به قیمت 37،990 دلار خریداری کنند. این خودرو دیفرانسیل عقب است و فضای محدودتری نیز دارد اما هزینه تعویض پکیج باتری‌های آن ارزان‌تر خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد