موضوعات داغ

ترکیب فیبرشیشه و فیبرکربن، کامپوزیت جدید و سبک وزن جگوار لندروور برای ساخت بدنه خودرو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

جگوار لندروور در حال تحقیق و بررسی کامپوزیت های سبک وزن پیشرفته، برای استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی در آینده است.

هدف نهایی، توسعه ساختار خودرو و پیشرانه است که با عدم به کارگیری آلومینیوم و فولاد در تولید این کامپوزیت های سبک انجام می‌شود. این کامپوزیت ها به اندازه کافی قوی هستند و توانایی مقاومت در برابر افزایش گشتاور تولید شده توسط پیشرانه های الکتریکی را دارند.

در صورت موفقیت این شرکت، می‌توان انتظار تولید وسایل نقلیه الکتریکی سبک تر و کارآمدتری را داشت. همچنین امکان تولید خودرو در دامنه ای وسیع تر فراهم می‌شود و می‌توان رانندگی پویاتری را تجربه کرد.

با این حال، این شرکت اهداف مهمی را در نظر گرفته است. این شرکت به دنبال کاهش 77 پوند (35 کیلوگرم) از وزن خودرو و همچنین افزایش 30 درصدی استحکام آن است. مجهز کردن ساختار های مربوط به ایمنی در تصادف با کامپوزیت های مناسب مانند الیاف کربن نیز یکی از اهداف مهم این طرح است.

جگوار لندروور در این برنامه تنها نیست زیرا جزو پروژه ای است که شرکای برجسته دانشگاهی و صنعتی جهان مانند گروه ساخت وارویک ، اتوماسیون و شکل دهی کارشناسانه، سازمان اتوماسیون Broetje انگلستان، سازمان بین المللی تورای انگلستان، CCP گرندسن و مرکز شبیه سازی و مدل سازی را شامل می‌شود.

توکانا

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، جگوار لندروور، ناوگان نمونه های اولیه توکانا را تا پایان سال 2022 آماده خواهد کرد. هدف این پروژه جلوگیری از انتشار 4.5 میلیون تن دی اکسید کربن در سال های 2023 تا 2032 است که با تسریع در استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی و سبک سازی آن ها با هدف کاهش آلاینده های خارج شده از اگزوز خودرو و همچنین کاهش مصرف انرژی پیشرانه های برقی انجام می‌شود.

اگرچه هیچ اطلاعاتی در مورد زمان استفاده از کامپوزیت های توکانا در خودروها، در دسترس نیست اما مارکوس هنری، مدیر مرکز تحقیقات JLR، اظهار داشته است که توسعه ساختارهای جدید و سبک با هدف تکمیل و تولید پیشرانه هایی جدید و بدون انتشار آلایندگی، هدف اصلی ما خواهد بود. وی افزوده است که این پروژه با استفاده از این فناوری پیشرفته، اهداف زیست محیطی خودروهای الکتریکی را تحقق می‌بخشد. همچنین جگوار لندروور و زنجیره تولید و عرضه خودرو در انگلیس را به سمت پیشرفت در فناوری کاهش کربن سوق خواهد داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد