موضوعات داغ

تویوتا به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شد، فولکس واگن دوم شد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا پس از پنج سال موفق شد تا فولکس واگن را در فروش شکست دهد و عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان را از شرکت آلمانی پس بگیرد. این دو شرکت آلمانی و ژاپنی رقابت شدیدی در حوزه فروش خودرو دارند و البته تیراژ تولید گسترده آن‌ها نیز موجب شده تا در هرجایی از کره زمین، شاهد خودروهای فولکس واگن یا تویوتا باشیم.

عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان برای مدت پنج سال در اختیار فولکس واگن قرار داشت و دو شرکت تویوتا و فورد هرچه تلاش کردند، نتوانستند این عنوان را از آلمانی‌ها پس بگیرند. با این حال سال 2020 برای تویوتا و فورد پررونق بوده است چرا که تویوتا عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان و فورد عنوان پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا را به خود اختصاص داد.

گروه فولکس واگن سال کرونا زده 2020 را با افت فروش 15 درصدی پشت سر گذاشت و آمار نهایی فروش آن به 9.31 میلیون خودرو رسید. در سوی مقابل تویوتا تنها 11 درصد افت را تجربه کرد و موفق شد تا 9.53 میلیون دستگاه خودرو در این سال بفروشد. بسیاری اعتقاد دارند سال 2021 نیز سالی برای تویوتا خواهد بود چرا که این شرکت با عرضه نسل جدید تویوتا سوپرا، شروع موفقی در بازار ایالات متحده داشته است.

در سوی دیگر برنامه‌های تولید خودرو الکتریکی فولکس واگن بلندپروازانه‌تر از تویوتا است و به نظر می‌رسد این شرکت تصمیم دارد تا تسلط بلندمدتی بر بازار خودرو جهان داشته باشد. فولکس واگن قصد دارد تا سال 2029 ، 75 مدل خودرو برقی و 60 مدل هیبریدی را به بازار عرضه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد