موضوعات داغ

حواشی کابین جدید تسلا مدل S و X‌، هوشمندی بیش از حد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

طی روزهای گذشته تسلا از ظاهر جدید فضای داخلی دو مدل تسلا مدل X و تسلا مدل S رونمایی کرد که با حواشی مختلفی همراه بود. نخستین ویژگی جالب توجه در کابین این خودرو حذف لیور دنده است، به عبارتی این دو خودرو دیگر قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را ندارند و خودرو به صورت هوشمند حدس می‌زند که چه دنده‌ای باید انتخاب شود.

بنابراین ماشین به طور هوشمند حدس می‌زند که شما می‌خواهید به جلو حرکت کنید یا به عقب. در صورتی که با انتخاب سیستم هوشمند تسلا مشکل دارید، باید عمل تعویض دنده را از طریق صفحه کنترلر لمسی انجام دهید. نشانگرهای خودرو نیز به صورت دائم روشن نخواهند بود و تنها در صورتی که آن‌ها را از طریق صفحه لمسی فعال کنید، روشن خواهند شد.

طراحی فرمان جدید تسلا نیز انتقادات بسیاری را روانه این شرکت کرده است. در حقیقت دیگر نمی‌توان این کنترل کننده را یک فرمان نامید، چرا که ظاهری همانند فرمان‌های شناخته شده ندارد و گرد نیست. به نظر می‌رسد تسلا این فرمان را برای کاهش مداخلات راننده در حرکت خودرو طراحی کرده تا وی بیشتر بر ویژگی‌های اتوپایلوت متکی باشد. فرمان دایره حرکتی محدودی دارد و تنها برای تغییر خط هنگام حرکت قابل استفاده خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد