موضوعات داغ

تمامی خودروهای جنرال موتورز تا سال 2035 برقی خواهند بود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

جنرال موتورز معتقد است که زمان کنار گذاشتن پیشرانه‌های درون‌سوز و احتراق داخلی فرا رسیده است. این شرکت در بیانیه جدید خود اعلام کرد که تا سال 2035 فروش خودروهایی که آلودگی کربنی تولید می‌کنند را کنار خواهد گذاشت و تا سال 2040، خودروسازی عاری از آلایندگی کربنی خواهد بود.

جنرال موتورز تصمیم دارد تا سال 2035 چهل مدل خودرو الکتریکی به بازار ایالات متحده عرضه کند که سی مدل از آن‌ها در دیگر نقاط جهان نیز قابل خرید خواهند بود. مطابق اعلام جنرال موتورز، در حال حاضر 75 درصد از خودروهای تولیدی این شرکت آلودگی کربنی تولید می‌کنند.

جنرال موتورز در حال حاضر همکاری را با شرکت EVgo آغاز کرده که هدف آن، ساخت 2700 جایگاه شارژ سریع تا سال 2025 است. در تمامی این جایگاه‌ها نیز از انرژی تجدید پذیر برای شارژ خودروها استفاده خواهد شد.

جنرال موتورز در بیانیه خود خاطرنشان کرد که روند الکتریکی سازی گسترده تنها شامل حال خودروهای سبک خواهد شد و محصولاتی همچون شورولت سیلورادو پس از سال 2035 همچنان با پیشرانه احتراق داخلی عرضه خواهند شد. هم اکنون نیمی از هزینه‌های جنرال موتورز به توسعه خودروهای الکتریکی و تمرکز بر پیشرفت سیستم‌های خودران اختصاص دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد