موضوعات داغ

گروه صنعتی قائم؛ تخصصی ترین و با کیفیت ترین مجموعه ی تولید کننده انواع بوش سیلندر

عکس مطلب اول

گروه صنعتی قائم، به عنوان بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین تولیدکنندگان بوش سیلندر موتورهای دیزلی، بنزینی در خاورمیانه و انواع پیستون، رینگ، واشر سر سیلندر و ... در حوزه تولید، تأمین، توزیع، واردات و صادرات قطعات خودرو فعالیت دارد.

شرکت های گروه صنعتی قائم

گروه صنعتی شامل چهار شرکت کیهان صنعت قائم، تأمین کالای قائم، کیهان تجارت قائم و صنایع پیستون سازان قائم با ماهیت‌های تولیدی، بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی است.

این گروه یکی از اصلی ترین تامین کنندگان قطعات موتوری برای خودروسازان بزرگی همچون؛ ایران ‌خودرو، موتورسازان تبریز، ایدم و تامین کننده لاینرهای فوق سنگین شرکت های بزرگ همچون مپنا، دیزل سنگین ایران. لوکوموتیوسازی ایران و توگا نیز می باشد. همچنین شایان ذکر است با تولید بیش از 120 مدل بوش سیلندر موتورهای سنگین، نیمه سنگین و سبک؛ گروه صنعتی قائم در منطقه خاورمیانه شناخته شده است.

محصولات گروه صنعتی قائم، به طور کلی، عبارت است از:

. بوش با تنوع پوشش های آبگرد نظیر کروم و فسفات

. بوش هوا خنک موتور های دویتس و F6L912 D, F4L912D ...

. بوش آب رو پمپ هوا Compressor type

. پیستون

. رینگ پیستون

. سوپاپ موتور

مشاهده کاتالوگ گروه صنعتی قائم

تاریخچه گروه صنعتی قائم

شکل‌گیری گروه صنعتی قائم از سال ۱۳۷۳ با تأسیس مجتمع تولیدی و صنعتی کیهان صنعت قائم با هدف ریخته‌گری و ماشین‌کاری قطعات مورد نیاز صنایع خودرو‌سازی و سایر صنایع آغاز شد. مجتمع تولیدی و صنعتی کیهان صنعت قائم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰۰ متر مربع و ۴۵۰۰ متر مربع زیربنا و قابلیت ریخته‌گری و ماشین‌کاری قطعات خودرو و سایر صنایع مهم از قبیل نفت، گاز و پتروشیمی ساخته شد. این تولیدی امکان ریخته‌گری طیف وسیعی از قطعات را با کلاس‌های مختلف از جنس چدن خاکستری، چدن داکتیل، فولاد آلیاژی و کربنی را دارد.

امکان ریخته‌گری و ماشین‌کاری قطعات به صورت هم‌زمان، در این شرکت، باعث کاهش قیمت محصول و جلب رضایت مشتری از نظر قیمت و کیفیت می‌شود. همین موضوع یک مزیت رقابتی برای شرکت است.

اکنون این شرکت یکی از مهم‌ترین تولید کننده‌های بوش سیلندر موتورهای دیزلی با نام تجاری بوش قائم و محصولات متنوع دیگری در ایران و منطقه است.

صادرات محصولات گروه صنعتی قائم

از سال ۱۳۸۰، گروه صنعتی قائم در عرصه بین‌المللی حضور پیدا کرد و صادرات محصولات خود را آغاز کرد. با آغاز فعالیت در عرصه صادرات محصولات، این گروه در کنار شرکت‌های کشورهای صاحب تکنولوژی تولید بوش‌های سیلندر در دنیا، قرار گرفت. همین موضوع باعث شده است، این شرکت نماینده‌ای مقتدر برای کالای ایرانی در دنیای صنعتی امروز باشد. محصولات این شرکت عمدتاً به آلمان، صربستان، لهستان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، پاکستان، عراق و افغانستان صادر می‌شود‌.

توان گروه صنعتی قائم در زمینه‌های مختلف

توان تولیدی واحد ماشین‌کاری بوش:

واحد ماشین‌کاری این مجموعه به ماشین‌های CNC و ماشین-آلات تمام اتوماتیک تولید بوش‌های سیلندر مجهز است؛ و قطعات مورنظر را منطبق با دقت و تلورانس های مهندسی تعریف شده، تولید می کند.

باید خاطر نشان کرد ماشین آلات تخصصی و خطوط طراحی شده گروه، توان تولید چند صد نوع محصول با ظرفیت ماهانه نزدیک به نیم میلیون قطعه را دارد.

واحد ریخته‌گری بوش:

این گروه با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و کوره‌های ذوب القایی، که توان تولید بیش از ۲۰ هزار تن ذوب در سال را دارند، با بهره‌گیری از روش‌های قالب‌گیری پوسته‌ای، تولید قطعات بوش خام را به روش گریز از مرکز انجام می‌دهد.

توان طراحی و مهندسی:

توان طراحی و مهندسی دانش بنیان، تضمین کیفیت، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین استراتژی‌های این گروه است. لازم به ذکر است، توسعه این گروه تولیدی بر اساس فرایندهای مهندسی دانش بنیان، برنامه‌ریزی شده است.

متخصصین R&D با مطالعه کافی روی عملکرد قطعات تولید شده به وسیله اطلاعات ردیابی و شناسایی محصولات به طور مداوم در حال ارتقاء کیفیت و دوام محصولات خود هستند. این فعالیت ها منجر به تولید محصولات جدیدی در روند تولید گردیده است. محصولات جدید شامل:

• بوش سیلندر

دیزل پشت کروم cylinder liner Chrome coated

جدیدترین و مقاوم ترین نوع بوش سیلندر موجود در بازار، بوش سیلندر پشت کروم می باشد. ساخت و تولید این نوع بوش توسط بهترین و جدیدترین دستگاه روز دنیا صورت گرفته است.

مهمترین ویژگی که این محصول را از سایر محصولات مشابه متمایز می کند، استفاده از فلز کروم می باشد. این فلز خاصیت ضد خوردگی (زرد زنگ) را دارا می باشد. رنگ خاکستری براق که نشانه استفاده از فلز کروم است، از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده فولاد می باشد.

از دیگر انواع بوش قائم با پوشش کروم، بوش سیلندر مرسدس بنز OM 421- 422 از دپارتمان حمل و نقل جاده ای می باشد. ضخامت کروم در این نوع محصول حدود10 تا 8 میکرومتر است. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از این نوع بوش اشاره می شود:

• افزایش مقاومت در برابر خوردگی شیمیایی

• افزایش نسبی سفتی و بهبود انطباق پذیری بوش در سیلندر موتور و کاهش پتانسیل کاویتاسیون یا حفره زایی Stiffness

• افزایش صافی سطح و کاهش پتانسیل تشکیل حباب و حفره زایی پشت بوش ها

• کارکرد گرم موتور و بهبود مصرف سوخت موتور و افزایش مقاومت در برابر زنگ زدگی

بوش هوا خنک موتور دویتس F4L912D:

بوش های هوا خنک به دلیل شکل خاصی که دارند با فناوری گریز از مرکز ریخته گری نمیشوند فرایند ریخته گری و قالب گیری پیچیده ای دارند. تولید این بوش ها در شرکت های تولید کننده نشان دهنده سطح تکنولوژی بالای آن شرکت ها می باشد. ساخت و تولید این بوش ها در مجموعه قائم نشان دهنده توسعه فراگیر در این حوزه برای پوشش بازار های داخلی و منطقه است .

بوش آب رو پمپ هوا Compressor type:

بر خلاف بوش های تر که آب پشت بوش ها برای خنک کاری محفظه احتراق میچرخد در این نوع بوش اب داخل بدنه خود بوش میچرخد

توان تولیدی ریخته‌گری پیستون:

واحد ریخته‌گری پیستون به وسیله کوره‌های مدرن و مخصوص، ظرفیت تولید ۲۵۰۰ تن ذوب آلومینیوم مورد نیاز را دارد. تولید پیستون در این واحد به وسیله قالب‌های تمام اتومات ویژه‌ای انجام می‌شود. در ادامه توضیحات در خصوص مشخصات منحصر به فرد پیستون های قائم می پردازیم.

چرا پیستون قائم :

• استفاده آلیاژ آلومینیوم مقاوم در برابر بار های حرارتی

• کیفیت ریخته گری و ذوب عالی

• استفاده از ابزار های پیشرفته و عملیات ماشینکاری دقیق

• پوشش آنتی اسکافینگ ( Anti-scuffing ) مناسب بر روی قطعه

• متناسب با شرایط آب و هوایی ایران

• کنترل کیفیت فرایند و محصول نهایی

توان کنترل و تضمین کیفیت گروه صنعتی قائم:

تضمین کیفیت این گروه به وسیله‌ی نمونه‌گیری دائمی از هر بار ذوب و آزمایش نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی شرکت‌ که آخرین تجهیزات متولوژیکی مجهز هستند، انجام می‌شود.

تجهیزات به روز و کاربردی کوانتومتری متالوگرافی و کنترل ابعادی این شرکت در قالب آزمایشگاه مجهز، سازمان‌دهی شده و همین موضوع ضمانت خوبی برای اجرای صحیح موارد کنترل کیفی محصولات از لحاظ آلیاژی و ابعادی به حساب می‌آید.

گواهینامه های تخصصی گروه صنعتی قائم

گروه صنعتی قائم مفتخر به دریافت گواهینامه‌ سیستم‌های مدیریت کیفیت شامل گواهینامه‌های تخصصی ISO9001:2015 می باشد که از الزامات سیستم و زنجیره تأمین قطعات خودروسازی است. در نتیجه تعهد خود را نسبت به حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات، از مرحله تأمین مواد اولیه تا تحویل به مشتری و خدمات پس از فروش نشان دهد.

همچنین این شرکت با همت پرسنل متخصص خود توانسته است، میان شرکت‌های پیشتاز در اخذ گواهینامه IATF16949 : 2016 و گواهینامه استاندارد ملی بوش از استاندارد ملی ایران تعهدی فراتر از استانداردهای تولید را حاصل کند.

آشنایی با انواع محصولات گروه صنعتی قائم

در حوزه بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش قطعات یدکی با کیفیت گروه صنعتی قائم علاوه بر توزیع محصولات شرکت کیهان صنعت قائم، جهت تکمیل تنوع سبد محصولات خود اقدام به اخذ نمایندگی انحصاری رینگ پیستون از شرکت Prima و سوپاپ خودروهای سنگین از شرکت Auto Ventil نموده است.

انواع سوپاپ سبک و سنگین و رینگ پیستون های گروه صنعتی قائم با آنالیز دقیق مواد اولیه و ابعاد استاندارد کاملا تحت کنترل بوده و با بهترین کیفیت در بازار روز عرضه می گردد. در ادامه به برخی از ویژگی های این دو محصول اشاره می شود.

سوپاپ موتور: (Engine Valves)

ویژگی سوپاپ های قائم :

• استفاده از متریال، گرید بالا و کیفیت و خلوص عالی از شرکت های فولاسازی معتبر اروپایی

• مقاومت عالی در برابر بارهای حرارتی

• مقاومت در برابر سایش های دما به بالا

• استحکام دینامیک عالی

• آب بندی راحت و مطمئن

رینگ های با کیفیت پریما از بهترین مواد اولیه روز اروپا تولید می گردد. جهت اطمینان خاطر از قلب موتور خودروی خود و داشتن انتخابی اطمینان بخش برخی از مزایای رینگ پیستون ارائه می شود.

رینگ پیستون: Piston Ring

چرا رینگ های قائم:

• جنس و کیفیت ریخته گری و ماشینکار عالی

• پوشش های مقاوم به حرارت و سایش

• زمان آب بندی کم، بوش و پیستون

• خاصیت انطباق پذیری فرم با هونینگ های متنوع

• عمر کارکردی طولانی در شرایط آب و هوایی ایران

• مناسب برای کیفیت سوخت و روغن مورد استفاده در ایران

• کمپرس عالی و عدم روغن سوزی / مصرف کم روغن

• گارانتی کامل

• بسته بندی مناسب

یک پیشنهاد موثر در خصوص ست کیت کامل گروه صنعتی قائم

شناخت بیشتر درباره خودرو، در استفاده‌ صحیح و نگهداری بهتر از آن تاثیر زیادی دارد. آگاهی درباره‌ قطعات موتور خودرو در شناخت اولیه‌ مشکلات احتمالی آن کمک می‌کند و باعث می‌شود تا هنگام بروز مشکلات مختلف، بهترین و درست‌ترین کار را انجام دهیم. همچنین این شناخت موجب می‌شود تا از انجام کارهایی که به قطعات آسیب وارد می‌کند دوری کرده و اعمالی که طول عمر آن‌ها را بالا می‌برد در پیش بگیریم.

نکته قابل تامل دیگری که موجب تعمیرات پیاپی قطعات و هزینه های غیرقابل پیش بینی می گردد، استفاده از قطعات نامرغوب و بکارگیری قطعات گوناگون از برندهای مختلف می باشد. برای جلوگیری از هرگونه اخلال در عملکرد موتور و بهره مندی از بالاترین راندمان قطعات استفاده از کیت کامل قائم که متشکل از بوش سیلندر، پیستون، پین، نگهدارنده پین، و رینگ است، توصیه می گردد.

بوش سیلندر، پیستون و رینگ پیستون

چرا ست کامل قائم :

• انطباق کامل رینگ با پیستون

• انطباق تریبولوژیک پوشش رینگ با بوش ها

• گارانتی کامل محصول برای عیوب روغن سوزی و کمپرس

• انطباق با کیفیت روغن های داخلی

• کیفیت احتراق بهتر و متناسب با نحوه خنک کاری هوای ورودی به موتور

• مصرف سوخت و روغن بهینه و آلایندگی کمتر

خدمات پس از فروش گروه صنعتی قائم

گروه صنعتی قائم ایجاد نمایندگی‌های متعدد و شبکه‌های توزیع در سراسر ایران و خارج از کشور، دسترسی مشتریان را به محصولات ساده کرده است. همین موضوع این امکان را ایجاد می‌کند تا نظرات مشتریان به طور دائم بررسی شود و لحاظ کردن نتایج بررسی‌ها در اصلاح و بهبود فرایندها تأثیرگذار باشد.

در راستای اهمیت به منافع مشتریان،این گروه با بهره‌گیری از دانش طراحی و فنی خود، اقدام به تأمین اقلام مورد استفاده در تعمیر اساسی انواع موتورهای دیزلی و بنزینی، در قالب بسته‌بندی‌های ست کرده است. با گارانتی این ست‌ها، علاوه بر اقتصادی بودن و حداقل کردن هزینه‌های مشتریان، نگرانی عدم پاسخگویی در صورت بروز مشکل برای مشتریان رفع شده است.

جهت مشاهده محصولات گروه صنعتی قائم و آشنایی هر چه بهتر خدمات به صفحه اینستاگرام گروه صنعتی قائم بپیوندید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد