موضوعات داغ

انتقال سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی کاملا اختیاری است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

روز گذشته محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه برگ سبز صادر شده توسط ناجا در حکم سند قانونی برای وسایل نقلیه است، اعلام کرد که ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی کاملا اختیاری بوده و مالک خودرو از نظر ما دارنده برگ سبز خواهد بود.

به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، وی با اشاره به ابهاماتی که برای بسیاری از شهروندان در رابطه با سند مالکیت خودرو مطرح شده است، اضافه کرد که با توجه به حکم قطعی دیوان عدالت اداری، ثبت سند خودرو توسط فروشندگان به نام خریداران در دفاتر اسناد رسمی کاملا اختیاری است و هیچ الزامی برای انجام این کار وجود ندارد.

لازم به ذکر است از آنجایی که مراجع قضایی، مالکیت وسایل نقلیه موتوری را تنها از پلیس استعلام می گیرند، به همین دلیل سند صادر شده از سوی ناجا از اعتبار بسیار بالاتری برخوردار است و انتقال سند در دفاتر اسناد رسمی کاملا اختیاری است، اما شهروندان باید توجه داشته باشند که هیچ خودرویی را بدون برگ سبز و بدون مطابقت آن با مشخصات خودرو خریداری نکنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/12/25
دیوان محترم اداری ، اختیاری بودن یعنی عدم شفافیت ، یعنی سردر گمی مردم ، یعنی پرونده های بسیار قضایی در آینده. چرا همیشه از شفافیت گریزانید؟
چرا راهنمایی و رانندگی ، یک نهاد نظامی باید سند صادر کند و پلاک تعویض نماید؟
خودرو باید مانند قبل از ابتدا یک پلاک داشته باشد و در نقل و انتقال در راهنمایی و رانندگی بازدید فنی بشود ولی پلاک تعویض نگردد. سند باید در دفتر اسناد رسمی تنظیم شود. هزینه های تعویض سند هم گران است که قانون این گرانی را باید برطرف کند.