موضوعات داغ

چرا ابرخودروها در دبی رها می‌شوند؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تصاویری از خودروهای رهاشده در دبی مدام منتشر می‌شوند و واقعا عجیب است که ابرخودروهای چند هزاردلاری در این کشور خاک می‌خورند.

گروه دونات مدیا در مورد اینکه چرا این اتفاق می‌افتد و اینکه اگر مصمم باشید چطور می‌توانید یکی از آن‌ها را به دست آورید تحقیق کرده است. به نظر می‌رسد جواب سوال اول بدهکار بودن صاحبان این خودروهاست.

دبی به دلیل ثروت نفتی خود و جایگاهش در خلیج‌ فارس و نزدیکی دریای عمان، بسیاری از تاجران خارجی را جذب می‌کند. در واقع تخمین زده می‌شود که تقریبا ۹۰ درصد از جمعیت این کشور در امارات‌متحده‌عربی متولد نشده‌اند.

در نتیجه این ثروت، مردم می‌توانند چیزهای زیادی از جمله ابرخودروها و خودروهای لوکس را بخرند. اما افرادی در دبی که در پرداخت وام کوتاهی می‌کنند دستگیر شده و به زندان فرستاده می‌شوند. کاملا منطقی است که وقتی کسی شغل یا اموالش را از دست می‌دهد و در بدهی غرق می‌شود، تصمیم می‌گیرد به جای ماندن و دستگیر شدن از این کشور فرار کند.

البته راه‌های دیگری نیز وجود دارند، اما ظاهرا فرار کردن روش راحت‌تری است. نتیجه این است که این خودروها در کنار جاده رها می‌شوند. این خودروها در نهایت وارد انبارها شده و سپس به حراج گذاشته می‌شوند.

افراد ساکن در کشورهای دیگر هم می‌توانند در این حراج‌ها شرکت کنند، اما هر کس قصد خرید این خودروها را دارد باید حواسش را جمع کند. هر خودروی دست دومی ممکن است مشکلات زیادی داشته باشد و هرگز نمی‌توان درباره سالم بودن خودرویی که هزاران کیلومتر دورتر از شماست و در بیابان رها شده مطمئن بود.

شرکت‌هایی وجود دارند که راه‌اندازی شده‌اند تا این خودروها را بخرند، آن‌ها را تعمیر کنند و سپس بفروشند، اما اگر این روش را برای خرید این خودروها انتخاب کنید احتمالا باید قید خریداری مقرون به صرفه آن‌ها را بزنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/11/14
ای واااای چه بلایی سر این عروسکها آوردن