موضوعات داغ

ماجرای منقضی شدن باطری بی‌ام‌و i8 های موجود در ایران، دردسر لوکس سواری!

عکس مطلب اول

بهمن ماه سال 94 بود که تعدادی خودروی بی ام و i8 توانستند با مجوزهای خاص پلاک ملی را دریافت کنند. در آن زمان ابتدا صحبت از ورود این خودروها توسط پرشیاخودرو مطرح شده بود اما این شرکت گفت که نه تنها این خودروها توسط او وارد نشده، بلکه این خودرو تحت گارانتی پرشیاخودرو نیز نخواهند بود و تنها خدماتی را به این خودروها به صورت آزاد عرضه می کند. این موضوع باعث شد که فروش این خودرو تحت تاثیر قرار بگیرد اما با توجه به تعداد بسیار اندک این خودرو در بازار و چهره متفاوت، باز هم مخاطب خاص خود را پیدا کرد.

بی ام و i8

تمامی بی ام و i8 های وارد شده به کشور، مدل 2015 و 2016 هستند و با گذشت حدود 5 سال از تولید آنها، بحث تمام شدن تاریخ باطری آنها و تعویض باطری آنها بوجود آمده، موضوعی کاملاً جدی که باعث شده بسیاری از بی ام و i8 ها برای فروش راهی نمایشگاه های خودرو شوند و نه تنها خریداری برای آنها پیدا نمی شود، بلکه تنها از این نمایشگاه به نمایشگاه دیگری نقل مکان می کنند تا شاید یک مشتری پیدا کنند!

برای اینکه بحث باطری این خودروی مدرن و مشکل تعویض آن بسیار مطرح شده، با جناب آقای مهران تراب پرهیز، معاون بخش قطعات شرکت پرشیاخودرو مصاحبه ای داشتیم و از برنامه شرکت برای خدمات به این خودرو و مسئله تعویض باطری های پرشیاخودرو پرداختیم. تراب پرهیز به خودروبانک گفت که باطری های بی ام و i8 بر اساس مدل استفاده می توانند بین 7 الی 10 سال کار کنند اما با توجه به اینکه بسیاری از مدل های موجود در ایران، خواب زیادی داشته اند، احتمالاً در زمان 5 سال اول باید تعویض شوند و این شرکت در نیمه نخست سال 1400 تعدادی از این باطری را وارد خواهد کرد و تعویض آن را نیز انجام خواهد داد. او همچنین ادامه داد که قیمت این باطری مدرن اصلاً ارزان نیست و شاید رقم آن به راحتی به مرز 300 میلیون تومان نیز برسد اما باید منتظر بمانیم و در زمان وارد شدن این نوع باطری و شرایط ارزی کشور قیمت گذاری دقیق مشخص می شود.

مهران تراب پرهیز

قطعاً این اعلام پرشیاخودرو برای موجود شدن باطری بی ام و i8 و امکان تعویض آن حتی با چنین رقمی، می تواند کمی بازار خرید و فروش این خودرو را تحت تاثیر قرار دهد و احتمالاً در سال آینده و با تعویض باطری ها با مدل های جدید، نفس تازه ای به بازار دست دوم این آلمانی مدرن دمیده شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/11/13
خب چه کاری خودشون از دوبی میارن حالا یا استوک یا نو