موضوعات داغ

تولید رنو توئینگو پس از این نسل متوقف خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رنو ۵ از دنیای مردگان برگشته است. این خودروی جمع و جور که پیش از توقف تولیدش در سال ۱۹۹۶ در آمریکا با عنوان Le Car نیز شناخته می‌شد، به عنوان بخشی از برنامه خودروهای پاک این خودروساز فرانسوی، به شکل یک مدل برقی برخواهد گشت.

اما بازگشت رنو ۵ با یک خبر غم‌انگیز همراه شده است. با وجود فروش حدود ۴۳ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰، رنو تأیید کرد که تولید توئینگو را پس از این نسل متوقف می‌کند.

لوکا دی میو رئیس رنو در بیانیه‌ای اعلام کرد که رنو بخش A بازار را ترک می‌کند. او معتقد است که خودروهای کوچک با موتورهای احتراق داخلی به زودی به دلیل استانداردهای سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا فراموش خواهند شد. این محدودیت‌ها باعث شده خودروهای کوچک سودآوری کمتری داشته باشند، به ویژه با مالیات‌های اضافی که روی خودروهای غیربرقی اعمال می‌شود.

توئینگو

همچنین با توجه به اینکه دایملر مشارکتش با این شرکت فرانسوی برای تولید توئینگو و اسمارت فورفور در اسلوونی را به پایان رسانده است، توسعه و تولید نسل بعدی این مدل کامپکت رنو هزینه زیادی دربر خواهد داشت.

دایملر آینده برند اسمارت خود را در چین دنبال خواهد کرد، و یک سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰:۵۰ با جیلی ایجاد کرده که طی آن یک کراس‌اوور جدید براساس معماری تجربه پایدار این شرکت چینی ساخته خواهد شد.

آینده توئینگو کاملا مشخص شده است. بدون توئینگو، این شرکت می‌تواند روی رنو ۵ تمرکز کند که تقریبا در همان بخش از بازار قرار می‌گیرد.

با این حال، رنو می تواند از محبویت نام توئینگو استفاده کرده و در آینده آن را به صورت یک مدل برقی برگرداند.

این دقیقا همان اتفاقی است که برای رنو ۵ قبل از بازگشتش در سال جاری رخ داد. البته این به مشارکت‌های آینده بستگی دارد که رنو برای کاهش هزینه‌های سنگین توسعه خودروهای جدیدش ایجاد خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد