موضوعات داغ

میباخ کوپه سفارشی معمر قذافی به فروش می‌رسد، خودرو لوکس دیکتاتور

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در سال ۲۰۱۰ شرکتی به نام Xenatec شروع به ساخت یک نسخه کوپه از میباخ کرد. این تیم سازنده، درهای عقب این خودروی لوکس را جدا کردند و Xenatec میباخ S57 کوپه را خلق کردند.

نتیجه این کار یک مدل جذاب و خیره‌کننده بود، اما با وجود برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۰۰ نسخه از آن، تاکنون فقط هشت یا شش نسخه از آن ساخته شده است. این نسخه با شاسی شماره ۰۰۴ توسط معمر قذافی رهبر لیبی که رژیمش در سال ۲۰۱۱ سرنگون شد خریداری شده بود اما به او تحویل داده نشد.

در نتیجه این اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی، این مدل تنها ۲۳۰۰ کیلومتر مسافت را طی کرده است که فروشنده ادعا می کند کمترین مسافت پیموده شده توسط یکی از این مدل‌های خاص است.

وضعیت کلی این مدل هم بسیار خوب است. این میباخ کوپه به رنگ بژ و سفید در داخل و خارج، با شرایط فنی و ظاهری عالی به فروش گذاشته شده است. این مدل از موتور ۶ لیتری V12 با توان ۶۱۲ اسب بخار بهره می‌برد. با توجه به بررسی‌های این خودرو که در آن زمان انجام شدند، این قدرت برای به حرکت درآمدن این خودروی ۲.۷ تُنی کافی است.

میباخ کوپه سفارشی معمر قذافی

به نظر می رسد قذافی تمام آپشن‌ها را برای این خودروی خاص سفارش داده است. صندلی‌های عقب دارای یخچال و تلفن هستند، و یک پخش‌کننده سی‌دی و دی‌وی‌دی و فرمان گرم شونده هم در کابین دیده می‌شوند.

Xenatec در سال ۲۰۱۱ این مدل را با قیمت ۶۷۵ هزار یورو به فروش می‌رساند که خیلی گران‌تر از سدان میباخ S57 بود. اما هر کس این نسخه را بخرد سود زیادی می‌کند، چون فروشنده آن را با قیمت ۹۶۲ هزار یورو به فروش گذاشته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد