موضوعات داغ

فولکس واگن کارخانه بازیافت باتری خودروهای الکتریکی را در آلمان افتتاح می‌کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

گروه فولکس واگن در نظر دارد که در آینده 90 درصد از مواد موجود در باتری های خود را بازیافت کند و با احداث اولین کارخانه خود در سالزگیتر، اولین قدم را در این ماموریت برداشته است.

همانطور که می‌دانید تولید باتری‌های لیتیوم یون به مواد زیادی احتیاج دارد که یافتن بسیاری از آن ها به سختی انجام می‌شود و نیاز به انرژی زیادی برای استخراج دارد. اگرچه تولیدکنندگان اتومبیل های الکتریکی همیشه تأثیر واقعی خودروهای برقی بر محیط زیست را فاش نمی‌کنند، اما یکی از مزایای متمرکز کردن (و کاهش) آلودگی این است که اجرای چنین برنامه‌های بازیافتی بزرگ آسان‌تر می‌شود.

این کارخانه باتری ها را بازیافت و از آن در برنامه های دیگر استفاده می‌کند. فولکس واگن پیش از این برخی از برنامه های خود را برای استفاده مجدد از این باتری ها در قسمت هایی مانند پاوربانک های شارژ تلفن همراه بیان کرده است. این شرکت با باتری های دست دوم سر و کار دارد و ظاهرا قرار است مواد اولیه باتری مانند لیتیوم، نیکل، منگنز و کبالت را بازیابی کند.

توماس اشمال، رئیس هیئت مدیره فولکس واگن اظهار داشته است که گروه فولکس واگن گامی اساسی در مسیر بازیافت باتری خودروهای الکتریکی برداشته است که به عنوان یک بخش کلیدی در حمل و نقل الکتریکی به شمار می‌رود. ما در حال اجرایی کردن یک فاز بسیار مهم در چرخه بازیافت مواد اولیه هستیم که نقشی کلیدی در محافظت از آب و هوا و تامین چرخه مواد اولیه خواهد داشت.

بازیافت باتری خودروهای الکتریکی

این فرآیند در مصرف انرژی بسیار کارآمد خواهد بود. زیرا به جای ذوب کردن مواد در کوره، اجزای باتری جدا شده و به صورت پودر سیاه خرد می‌شود. سپس توسط فرآیندهای هیدرومتالوژی پردازش می‌شود.

مارک مولر رئیس واحد تجاری توسعه فنی گفته است که می‌توان از اجزای اصلی باتری قدیمی برای تولید مواد جدید کاتدی استفاده کرد. با توجه به تحقیقات انجام شده، می‌دانیم که مواد اولیه باتری های بازیافتی به همان اندازه مواد جدید کارآمد هستند. در آینده، قصد داریم از این مواد بازیافت شده در تولید باتری های جدید استفاده کنیم. با توجه به تقاضای بالای افراد برای باتری و مواد اولیه، باید از هر گرم ماده بازیافتی به خوبی استفاده کنیم.

فولکس واگن، به طور طبیعی، انتظار ندارد که کارخانه در چند سال آینده بسیار فعال باشد اما با افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی ، این امر قدمی مهم در روند کاهش آلاینده ها خواهد بود. فولکس واگن بیان کرده است که یک باتری بازیافتی می‌تواند در تولید 1.3 تن دی اکسید کربن صرفه جویی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد