موضوعات داغ

نگاهی به تاریخچه پورشه 962، تاریخ ساز آلمانی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پورشه 962 یکی از مدل‌های خاطره‌انگیز این خودروساز آلمانی است که شهرت خود را از مسابقات لمان 1983 بدست آورد. در این مسابقات تمامی جایگاه‌ها از رتبه اول تا دهم به جز رتبه نهم در اختیار پورشه 962 های مختلف قرار داشتند و این خودرو اسپرت را در تاریخ جاودانه کردند.

پورشه 962 در حقیقت مدل ارتقایافته‌ای از پورشه 956 است که به دلیل مقررات مربوط به مسابقات لمان، تغییراتی در آن ایجاد شده است. با این وجود پورشه 962 و پورشه 956 به طور کامل شبیه به یکدیگر هستند و تفاوت اساسی بین آن‌ها وجود ندارد.

در ابتدا تصورات اشتباهی در مورد پورشه 962 و پورشه 956 وجود داشت. با این حال پورشه 962 موفق شد رکورد نوربرگرینگ را بشکند، مسابقات 24 ساعته لمان را با پیروزی پشت سر بگذارد و آن‌قدر قابل اطمینان باشد که این مسابقه سنگین را بدون حادثه پشت سر بگذارد. چنین مواردی دست در دست هم دادند تا پورشه 962 به یکی از مشهورترین اتومبیل‌های تاریخ بدل شود.

مطابق آمارها، بیش از صد نسخه پورشه 962 تاکنون ساخته شده که نشان از محبوبیت این خودرو در بین تیم‌های مسابقه خصوصی دارد.

جایگاه پورشه 962 در مسابقات لمان

با این حال موفقیت پورشه 962 و استفاده اکثر تیم‌های مسابقات لمان از این خودرو، جو مسابقات را کسل کننده کرده بود. در مسابقات لمان به طور معمول خودروهایی مختلف حضور دارند و رقابت بین برندهای مختلف خودروسازی در جریان است.

پس از موفقیت‌های خارق‌العاده پورشه 962 در مسابقات لمان و رقابت‌های دیگر، بسیاری از مردم تصمیم گرفتند تا نسخه‌های جاده‌ای از این خودرو را بسازند. شرکت تیونر کونیگ وظیفه ساحت نسخه‌ جاده‌ای از پورشه 962 را بر عهده گرفت و خودرویی به نام کونیگ C62‌ را روانه بازار کرد. این خودرو براساس پورشه 962 ساخته شده و شرکت تیونینگ کمترین تغییرات را در آن اعمال کرده است. با این حال هنگامی که توربوهای پیشرانه وارد مدار می‌شوند، قدرت واقعی یک پورشه 962 را حس خواهید کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد